«Filmek, amiket (nem feltétlenül) érdemes megnézni Újabb videó a macsekomról »

Szkinhed-tipológia

2008. aug. 25.2008. aug. 25. 14:52 - írta: 979
Kategóriák: vélemény
Címkék: kopasz, öltözködés, politika, radikalizmus, skinhead, szélsőjobb, szkinhed, szocilógia, szubkultúra

Az utóbbi 6 évben minden nyaram leghosszabb egybefüggő szabadságát egy olyan rendezvényen töltöttem, ami a köztudatban vagy nem létezik vagy minimum fasiszta. Persze ezt a jelzőt nem nehéz egy olyan országban kiérdemelni, ahol már a néptánctól, népdalénekléstől vagy kézműves foglalkozásoktól eltérő bárminemű hagyományőrzés is szésőségesnek számít. Elvégre lovagolni, íjászkodni, rovásírást használni vagy sólymot reptetni csakis a radikálisok szoktak... mert a 'normális' ember a szabadidejében a Burger Kingben eszik, egy moziban ül, Győzikét néz, plázázik, vagy leértékelt árukra vadászik valamelyik hipermarketben. De nem akarok igazságtalan lenni, hiszen egy kívülálló szemében könnyedén tűnhet fasisztának vagy nácinak ez a bizonyos rendezvény, ha a látogatóinak egy jelentős hányada konkrétan szkinhed. Nemcsak lelkében, de megjelenésében is.

Ezen a bizonyos rendezvényen (aminek a nevét direkt nem írom ki, de könnyen kitalálható) a jobboldali gondolkodásmód teljes spektruma képviselteti magát, és ha valaki azt gondolná róluk, hogy "ez mind egyforma", akkor közlöm, hogy ilyen szintű sokszínűséget keresve sem találni máshol. A teljesen hétköznapi családocskáktól, az agyontetovált motorosokon át, a nyugdíjas mamikákon keresztül az elborult agyú kopaszokig megtalálható itt mindenki, a politikai jobbközép gondolkodástól egészen az ultraradikálisig. Így aztán annak ellenére, hogy itt mindenkinek hasonló alapokon nyugszik a gondolkodásmódja, nincs két ember aki minden tekintetben egyetértene egymással, sőt...de most nem ez a téma. Egy dolog azonban eléggé szembetűnő: a résztvevők kb. 40%-a szkinhed. Ez részben azt bizonyítja, hogy az ezzel a stílussal azonosulni nem tudó másik 60% sokkal toleránsabb, mint az önmagát a tolerancia bajnokaként feltüntető SZDSZ és holdudvara, akik persze csak addig türelmesek, amíg mindenki ugyanazt szajkózza, amit ők. Itt mégis mindeki békén megfér egymás mellett, sosincs verekedés, sosem tűnik el senkinek semmije (hacsak el nem veszti azt), és ha politikai témájú magánbeszélgetésre kerül sor, akkor sincs belőle öri-hari, pedig itt legalább olyan jókat lehet vitatkozni a hasonszőrűekkel, mint más esetekben a SZDSZ-szavazókkal (akikkel én nagyon élvezetes csörtéket tudok lenyomni).

Ezt a hosszúra nyúlt bevezetőt pedig azért pötyögtem ide, hogy felvezessem a mai témát: a szkinhedek szubkultúrájába szeretnék egy kis betekintést nyújtani, mint olyan kívülálló, aki azért egy kicsit jobban belelát a lényükbe, mint más kívülállók. Talán azt gondolnánk, hogy egyfajta uniformitás uralkodik a köreikben, hiszen mind egyformán néznek ki (a szkinek mondjuk pont annyira egyformák, mint a kínaiak), és biztos ugyanúgy is gondolkodnak. Pedig nem. Ha a felszínt egy kicsit megkapargatjuk, hamar rájöhetünk, hogy még ők is sokskinűek (ez de szar volt...). Nézzük a legjelemzőbb tulajdonságaikat.

A szkinhedek megjelenése

A legszembetűnőbb vonás a kopasz fej, ezt mindenki tudja. Persze kopasz más is lehet (pl. jellemzően a kidobóemberek), ugyanakkor nem minden szkinhed kopasz. Előfordulnak például egyéb módon felnyírt vagy Hitler-frizurás alakok is. A ruhatáruk alapkelléke a katonai bakancs, benne fehér fűzővel, a katonai nadrág (akár fekete-szürke-fehér verzióban is), esetleg a fakított/koptatott farmer, a narancssárga belsejű bomber-dzseki és a (jellemzően) fehér nadrágtartó. A pólóik gyakran náci/hungarista jelképeket tartalmaznak, mint például birodalmi sas, horogkeresztre hajazó jelkép, Dávid-csillagot a szemetesbe hajító alak, Szálasi Ferenc arcképe, nyilaskereszt, Nagy-Magyarország-sziluett és/vagy rovásírás. A testüket gyakran tetoválják. Ezek az ábrák szintén a fenti jelképtárból kerülnek ki. Fülbevalót, ékszert szinte sosem hordanak, viszont gyakran viselnek nemzetiszín karszalagot (esetleg életérzés-karkötőt), Nagy-Magyarországos vagy vaskeresztes kulcstartót. Mostanában közkedveltté vált köreikben a 'Lonsdale' márkájú ruházat is, mivel azok feliratában helyet kap az NSDA betűsor, ami csak egy betűvel tér el a hitleri nemzetiszocialista párt rövidítésétől. Vannak szkinhedek, akik barkót viselnek, ami a kopasz fej mellett —véleményem szerint — rendkívül ocsmánnyá teszi a fizimiskájukat.

A szkinhedek gondolkodásmódja

Ha lehet egyáltalán ilyenről beszélni. Tapasztalatom szerint ezek a fiatalemberek maximum 1-2 szintig képesek a gondolataikat egymásba fűzni, tehát olyan primitívek, hogy a köreikben elterjedt ideológiai paneleket képtelenek továbbgondolni. Ezt az is bizonyítja, hogy ha rájönnének eszméik tarthatatlanságára, valószínűleg felhagynának ezzel az életmóddal, és akkor jól elfogynának. Néhány gondolati elem:

- a világ összes bajáról a zsidók tehetnek

- minden jelentős politikai, kulturális és gazdasági pozícióban zsidók vannak

- minden zsidót, cigányt, négert, buzit és bevándorlót ki kell irtani

- kár, hogy Hitler elvesztete a II. Világháborút, vagy legalább tovább kitartott volna

- aki ezekkel nem ért egyet, az maga is zsidó, maximum zsidóbérenc

Ezen kívül alapvetően militáns gondolkodásúak, az ököljogban hisznek és tekintélyelvűek (bár csak bizonyos történelmi személyeket tekintve). Imádják a világháborús relikviákat és a katonai dolgokat (rohamsisak, katonai öv, stb.).

A szkinhedek kulturális jellemzői

A kultúra számukra a nekik szóló zenék (pl. Egészséges fejbőr, Magozott cseresznye, Oi-kor, Panzers, stb.) hallgatásában, a sörözésben, társas zsidózásban és különféle rigmusok szavalásában merül ki. Utóbbiak közül egy-két gyöngyszem:

Egy sor virág, egy sor fűz / Egy sor cigány, egy sortűz.

Megláttam egy arabot, / Letéptem egy darabot, / De az arab hülye lett, / S kinyalta a seggemet.

Sárkány ellen sárkányfű, / Cigány ellen bőrfejű, / Zsidók ellen németek, / Éljenek a szkinhedek!

Ezen kívül betéve tudják az összes jelentős történelmi személyiség, politikus és közismert emberek vélt vagy valós zsidó mivoltát, sokszor még eredeti nevüket is (Rákosi - Rosenfeld, Kun Béla - Kohn Béla, Hernádi Judit - Hertz Judit, Szekeres - Stern, stb.). Közkedvelt felkiáltásuk az Oi!, ami nem tudom, honnan ered, de gyakran használják. Ha agyuk emlékközpontjában ezek mellett még marad némi hely, azt általában dalszövegek és közismertebb revizionista nóták (Szabadkai udvaron; Lesz, lesz, lesz...; Szőke Tisza haragjában..., Horthy Miklós katonája, stb.) töltik ki. Az emlegetett rendezvény egyetlen kulturális, történelmi vagy politikai előadásán sem vettek részt, és vért adni sem voltak (utóbbi oka valószínűleg a "nehogy má' egy zsidó kapja meg" gondolat volt), ami minden egyebet elmond róluk. Az ott töltött 8 (vagy kevesebb) napot ivással, óbégatással, zsidózással és józanodással töltötték el.

Szkinhed típusok

Autentikus szkinhed: a fenti tulajdonságok mindegyike jellemző rájuk (egytől-egyig), a köztük levő különbséget csak azok intenzitása adja. Például lehet, hogy nemcsak magyar szkinhed zenekarokat hallgatnak, hanem német nyelvű, hörgő, náci zenét is, vagy úgy gondolják, hogy nemcsak minden zsidót (buzit, stb.) kell kiirtani, és akkor de jó lesz, hanem a 'zsidóbérenceket' is. A civil életben ugyanúgy néznek ki, mint egymás társaságában, ami jelentősen visszaveti a lehetőségeiket (ennek oka szerintük nem a megjelenésük, hanem a...na kik?)

Pszeudo-szkinhed: vagy hívhatnám kocaszkinhednek is. Ezek a hiányzó kellékeket valami egyébbel pótolják, például bakancs helyett bakancsnak látszó tárgyat hordanak, nem tetováltaják magukat vagy felvesznek akár Adidas-pólót is. Az ideológiával sem azonosulnak, maximum meggyőződés nélkül szajkózzák azt. Sokszor a hajukat is úgy hordják, mint bárki más, amikor összejönnek, akkor viszont leborotválják a fejüket. Nyáron elég hülyén is néz ki a lebarnult bőr mellé a rikítóan fehér fejbúb. Szerintem esetükben arról van szó, hogy abban a korban, amikor önmagukat keresik, valahogy egy ilyen társasághoz csapódnak. Tetszik nekik a hangadók határozott kiállása, a felnőttekkel szembeni hozzáállása és a merészség, később aztán az egyéb kellékeket is magukévá teszik. Ugyanígy válnak egyesek emóssá, punkká vagy valamely együttes fanatikus rajongójává. Amint egy kicsit érettebbek lesznek, kikerülnek ezekből a körökből.

Proteszt-szkinhed: ezekből van a legkevesebb, hiszen létrejöttük alapvető oka a valami ellen való lázadás. Ez lehet a szülők bosszantása, iskolai botránykeltés, bárminemű figyelemfelhívás, vagy az igazságérzetük sérülése miatti határozottnak hitt kiállás (a megjelenésükkel). Ha a problémájuk megoldódott, újra normálisak lesznek, esetleg valamilyen más szubkultúra tagjává válnak (mondjuk mert megunják a jelenlegit),

Hát, ma megint egy kicsivel okosabbak lettünk.



  • 7.  rás 2008. 08. 26. 9:08

    979: Köszönöm. Meghatódtam. (Vagy lehet, hogy nem dicséretnek szántad? Tudod, "holdudvarként" bizalmatlan vagyok.)
    Ami az érdemi mondandódat illeti: tisztelem az álláspontodat, a belső "elhatárolódásodat" - ez most direkt egy olyan szó, amitől "ti" rohamot szoktatok kapni (néha jogosan) -, de ez így nem fog menni. Vannak dolgok (emberek, eszmék, cselekedetek), amelyekkel szemben nincs helye toleranciának. És azon se csodálkozz, ha politikai ellenfeleid (figyelem! nem ellenséget írtam) egy régi magyar - nemzeti érzelmű - közmondást idéznek: "Madarat tolláról, embert barátjáról."



  • 8.  979 2008. 08. 26. 10:25

    Kedves Sharp Skinhead, gratulálok a kommentedhez, ami a blogom közel egy éves fennállása óta az első mocskolódó stílusú. Kimoderálhattam volna, de inkább közreadom, hogy ellenvélemény is legyen. Nagyon sajnálom, hogy sértőnek érzed az állításaimat, de egyrészt mindezt neked jobban tudnod kellene, másrészt most legalább a saját bőrödön tapasztalod, milyen az, amikor általánosságok alapján mocskolnak. Pont mint némelyek a buzikat. Mellesleg nem értem, hogy jön ide a melegfelvonulás (amivel magam sem értek egyet, mint azt korábban írtam is), a kapuvári buzibárral pedig végképp nem tudok mit kezdeni, mivel sosem jártam ott. Mellesleg lehet, hogy tanítanak ott illemet is, ez viszont azt jelenti, hogy te még sosem jártál azon a környéken. Hogy a skinheadeket ki járatja jobban le, azon lehetne vitatkozni. Abban viszont megállapodhatunk, hogy első sorban a bone-headek, másodsorban a tiédhez hasonlatos kommentek. Ha úgyis ennek a szubkultúrának vagy a tagja, akkor tegyél az alaptalan általánosítások ellen, és a társaiddal együtt bizonyítsátok be a világnak, hogy nem is vagytok ti olyanok. Akkor talán a komplett magyarországi jobboldal válláról is levennétek egy súlyos terhet, és mindenki jobban járna.
    A linket meg kimoderáltam, mert nem működik, és elcsúnyítja a blogomat (küldd el mégegyszer, jól ha továbbra is oktatni szeretnél).



  • 9.  979 2008. 08. 26. 10:29

    Rás, az, hogy a jobboldalt kompromittálja egy néhány száz fős vállalhatatlan banda, még nem jelenti, hogy a politikai ellenfele háza táján minden rendben megy. Ott is ott vannak a punkok, a Thürmer-féle kommunisták, a Che-Guevarázók, Ságvári Endrézők, a vörös csillagot rehabilitálni kívánók, meg a történelmi múlt.
    Ez persze nem menti a jobboldalt, de azért nem olyan nagy a 'veszély', mint azt egyesek láttatni szeretnék.



  • 10.  rás 2008. 08. 26. 10:43

    Jelentem: a "Che Guevarázók" és a "Ságvári Endrézők" közé tartozom - ha jól értem, hogy mit akarsz ezzel mondani. Csak hogy világos legyen.
    Azt azért majd alkalomadtán meséld el, hogy a ságvárizók, guevarázók - vagy akár a thürmeristák és a punkok (istenem, de szépek így együtt! - mikor támadtak rá bárkire az elmúlt húsz évben.



  • 11.  979 2008. 08. 26. 10:57

    Nem állt szándékomban egyenlőségjelet tenni a kettő közé, pusztán arra akartam felhívni a figyelmet, hogy mindkét politikai oldalon vannak vállalhatatlan elemek. Maga a bejegyzés is erről szólt. A vitapartnereimet pedig nem szoktam cimkézni.
    De ha már történelmi határvonalat húzunk, akkor húzhatnánk akár 50 évvel ezelőttre is egyet, és akkor mindjárt árnyaltabb lenne a kép. A skinheadek támadásai (most) köztörvényes bűncselekmények, azok meg (anno) emberiség elleni bűntettek. Mindkettőt az igazságszolgáltatásnak kell megtorolni, vagy ha ez nem sikerül, legalább megelőzni az újabbakat. Ennyi erővel a melegek elleni támadásokat is felróhatnánk valamilyen csoportnak. Vállalhatatlan-e a többségi társadalom?



  • 12.  rás 2008. 08. 26. 11:33

    Nem értem a kérdést. Ebben a társadalomban, amelyet Magyarországnak/magyar nemzetnek is nevezünk, mindenki - te is, én is - különböző szerepeinkben hol a többséghez, hol a kisebbséghez tartozunk, illetve egyszerre tartozunk ilyen(ek)hez is, olyan(ok) is. A "többségi társadalom" én vagyok. Meg te, az imént egy kommentebn leköpött "buzi".
    (A történelmi vitát most mellőzném. Válaszomat lenyelem.)



  • 13.  tamás 2008. 08. 27. 2:01

    "Utáljuk a rasszizmust, te meg egy buzi korcs vagy!" Most elmorzsoltam egy könnyet a meghatottságtól:) Hogy a világ mégis kerek, jajj a szivem!



  • 14.  979 2008. 08. 27. 9:41

    Rás, úgy értettem, hogy (például) a melegek elleni támadásokat sem csak a szkinhedek követik el, hanem mások is, akik viszont a többségi társadalomhoz tartoznak. Teljesen hétköznapi emberek, akik ha tettlegességig nem is jutnak, úgy gondolják, hogy "a buzikat ki kellene irtani", meg "a melegfelvonulás útvonalán napalmot kellett volna szórni". Attól, hogy nem látszik rajtuk úgy, mint másokon, még a vesztemet akarják, pedig családos, dolgozó emberek is lehetnek, mégis vállalhatatlan az ideológiájuk.
    A te logikádat követve akkor most szégyellnem kellene magam, ha elmegyek a Mesterségek Ünnepére, moziba vagy a helyi piacra, mert akkor egy levegőt szívok a fejükben gyilkos gondolatokat dédelgető alakokkal.



  • 15.  rás 2008. 08. 27. 10:15

    979: Pontosan tudod, hogy nem erről beszélek. Becsüljük egy kicsit többre egymást! :)



  • 16.  979 2008. 08. 27. 11:48

    Az lehet, de én nem tudok egyetérteni azzal, hogy még én szégyelljem magam, mert egy bizonyos rendezvényen olyanok is ott vannak, akik valakiknek nem tetszenek. Nekem sem, de mit bánom én, hogy ott vannak? Ők jól érzik magukat a maguk módján, én meg a magam módján, és nem foglalkozunk egymással. Már rég agyvérzést kaptam volna, ha állandóan azt bámulnám, hogy kitől hogyan kell tartóztatnom magam, mert "pfúj, nem szabad!"

    Ha meg megbántottalak a valóban cinikus válaszommal, akkor bocsánatot kérek.



  • 17.  rás 2008. 08. 27. 16:12

    Akkor idézlek: "itt mindenkinek hasonló alapokon nyugszik a gondolkodásmódja"
    A posztod első része pedig nettó arról szól, hogy milyen kurva jól érzed magad valahol, ahol a társaság 40%-a - szerinted - bunkó fasiszta.



  • 18.  979 2008. 08. 27. 16:42

    - Azt mondd meg, hol írtam a bejegyzésben olyat, hogy én hogyan éreztem magam köztük. Ezt te érzed bele a mondataimba, ezért nem is tudok érdemben reagálni. De ha mondjuk jól éreztem magam (vélhetőleg igen), akkor gondolod, hogy miattuk? Esetleg nem éreztem volna magam még jobban, ha ők nincsenek ott? A bejegyzés hangvételéből inkább ezt lehetett volna kikövetkeztetni.

    - "Itt mindenkinek hasonló alapokon nyugszik a gondolkodásmódja". És ki mondta, hogy ez az alap az antiszemitizmus vagy a fasiszta eszmék? Ezt te sugallod, mert én ilyesmire nem utaltam. Sokkal prózaibb dolgokat értettem ez alatt, mint például az erős nemzeti öntudat, a nemzeti jelképek tisztelete és gyakori használata, a kirekesztetteség érzése, ilyesmi. Ettől még nem mindenki náci, aki jobbos.



  • 19.  captain29 2008. 08. 27. 17:31

    Ez már szőrszálhasogatás, kákán is csomókeresés, mondhatnám direkt félremagyarázás. De persze ez csak az én kis magánvéleményem.



  • 20.  captain29 2008. 08. 27. 22:35

    979, ezt nem rád értettem, hanem rásnak szántam! Lehet hülyeség, de a legújabb bejegyzésed olvasva ezt a kommentem félreérthetőnek éreztem.



  • 21.  rás 2008. 08. 27. 22:45

    Akkor a félreértések elkerülése végett: nem gondolom, hogy a nemzeti (ön)tudat, a nemzeti jelképek tisztelete, a hazafiúi érzés azonos lenne a fasizmussal. Nem gondolom, hogy minden jobboldali náci lenne (szerintem csak elenyésző kisebbségük az), és semmiképpen nem gondolom, hogy te náci, fasiszta lennél. Úgy vélem azonban, hogy bizonyos kérdéseket zsigerből ítélsz meg, nem vagy hajlandó végiggondolni őket.



  • 22.  rás 2008. 08. 27. 22:58

    És még valami, ami nagyon lényeges, de számomra magától értetődő, ezért is felejtettem ki az előbb: a nemzeti érzés, a hazafiság nem azonos a jobboldalisággal.



  • 23.  979 2008. 08. 27. 23:08

    Ez utóbbival teljesen egyetértek, én sem gondolom így. Az előtte levő kommentet pedig külön köszönöm, mivel éppen kezdtem úgy érezni, hogy miközben maga a bejegyzés pont a náci gondolkodású fazonok gúnyolásán alapult, a kommentfolyam végére majdnem úgy tűnt, mintha egy követ fújnék vlük.



  • 24.  AvPlaten 2008. 08. 28. 13:57

    A sok munka miatt csak most olvastam a bejegyzést és a kommentáradatot. Egy megjegyzés:
    Németországban jelentős számú meleg szkinhed van, külsejük és viselkedésük alapján a radikálisabb ideológiákat vallóktól nem lehet őket megkülönböztetni. Különben átláthatatlanul sok vállfaja van ennek a "mozgalomnak" és eredetileg Angliában inkább gettógang jellegük volt.



  • 25.  979 2008. 08. 28. 15:10

    Köszi a kiegészítést. Egyébként csak utólag jutott eszembe, hogy kihagytam a meleg szkinhedekkel kapcsolatos információkat (a kedves idegen kommentelőm meglepődött volna), meg a 'jeles' magyar szkinhedek rövid felemlítését, de talán majd egy másik alkalommal.



  • 26.  SkinGirl 2008. 10. 31. 14:51

    Én, egy kéttannyelvű gimnáziumba járok, az átlagom 4,3 és igen,skinhead vagyok...Engem melyik csoportba sorolnál?...Szerintem elég beszűkült a véleményed a skinekről...



  • 27.  979 2008. 10. 31. 21:05

    A tanulmányi eredményre szerintem nem tértem ki, bár nem olvastam vissza az egész bejegyzést. Mivel nem ismerlek, nem is tudlak sehova sem sorolni, különben is, messziről jött ember azt mond, amit akar.
    A véleményem lehet, hogy beszűkült, de én legalább objektív vagyok ezen a téren, mivel én nem tartozom közéjük. Te viszont igen, tehát biztosan nem látod magatokat kívülről. Ugyanakkor elég sok skin gondolkodású embert ismerek, és elég sok időt töltöttem a köreikben ahhoz, hogy a bejegyzésem tartalmát megalapozottnak tarthassam.



  • 28.  W.P. 2009. 01. 05. 15:19

    979, sztem alapvetően igazad van, bár ahogy te is írtad, nagyon sokfélék azok az emebrek, akik ebbe a szubkultórába tartoznak. Tehát vannak olyan dolgok, amik nem igazak midnen skinheadre. Nekem van egy osztálytársam, ő is ezt követi, és végülis jófej. Amikor először megláttam, azt gondoltam: nah, itt egy magába forduló rocker (akkor még nem is hallottam soha a skinhead szót sem). Idővel aztán elkezdtem vele beszélgetni, és kibontokazott ez az egész téma. Mivel új volt nekem, sokat kérdezősködtem, és mivel alapjában véve olyan srácról van szó, aki... hogy is mondjam... szeret tanítani (a vizipipában nagyon jártas, a többi fiút úgy tanítgatta rá, mintha az apjuk lenne :) najó, hosszú lesz, szal csak a lényeget írom.

    Nem szeretem amikor a skinhedaket vmiféle "idióta csoportnak" tartják. Csakúgy, ahogyn em minden ember egyforma, ők sem, ők is ugyanolyanok mint mi, a különbség csak annyi, h ők másban hisznek, mint mi, mást akarnak. Az, hogy mennyire értelmes, mennyire nem, nem téma, mert ennyi erővel sok vallást vethetnénk fel, hogy azok mennyire hitelesek.



  • 29.  W.P. 2009. 01. 05. 15:33

    bocsi, ez előzőt, véletlenül benyomtam

    Szal énis sokat tanultam ettől a fiútól, nagy mértékben megváltoztatott engem is. EElőször én is másnak hittem, mint ami. Azt hittem tanulatlan, pedig ez nincs így. Nem egyszer ő segített nekem megoldanom valamit, amiért először meglepődtem, de mostanra már sokat kérek tőle segítséget, hisz próba, szerencse. Nagyon megszerettem őt, annak ellenére, h mekkora szakadék tátongott közöttünk. Gondoltam (először csak hülyeségből), énis elkezdek egy nagyon picit rasszista lenni (nem volt nehéz), egy picit elkezdek olyan lenni, mint ő. És valahogy engem is elragadott ez az egész szubkultúra, mely csak egy laikusnak olyan szörnyű. Mellesleg ez a fiú, nem tudom a többi skinhead hogy van vele, de ő csak azzal viselkedik úgy, ami már egy "átlag" embernek rosszul esne, aki érdeklődést mutat ezek iránt a dolgok iránt, vagy ő is "testvér". Először én is nagyon sokszor megharagudtam rá, de mostmár hozzászoktam, és vhogy olyan volt ő nekem mint egy kiképzőparancsnok :D Ez furán hangzik, de ezzel a néha kemény viselkedésével szó szerint megedzett. És hasznomra vált. Bátrabb lettem, céltudatosabb stb.
    Nem csak rossz oldaluk van a skinheadeknek, és szerencsére én eddig sok jót láttam belőlük. De már eddig is nagyon sokat írtam... Szóval a lényeg, ne ítéljétek el őket, mert ők is tudnak "normálisok" lenni, és egy kis időre félretenni szubkultúrájukat.



  • 30.  979 2009. 01. 06. 20:48

    Kedves W.P. (ha jársz még erre). Köszönöm a kommentedet, de főleg azt, hogy az ellenvéleményt ilyen nyugodt hangnemben fogalmaztad meg. Magad is írtad, hogy alapvetően egyetértesz, én is csak azt tudom mondani, hogy emberileg nyilván ők is olyanok, mint mások. Ha azonban az ideológiákat vagy viselkedési mintákat egymás mellé tennénk, ők a sor vállalhatatlan végén kapnának helyet. Az egyes dogmákról hosszasan lehetne vitatkozni, és ilyesmire vevő is lennék, de ez szétfeszítené bármely blog kereteit.



  • 31.  W.P. 2009. 01. 07. 14:16

    :) Egyébként arra azért kíváncsi vagyok, hogy mit gondolnak az emberek a skinhead lányokról... Vagy mit gondolsz te, 979 :) Am. az a nagy igazság, hogy most én is fejtegetem ezeket a dolgokat, ezért lennék erre olyan kíváncsi. Eddig még nem tudtam skinhead lánnyal beszélni (sajnos), mert nagyon kevés csajszi van.



  • 32.  979 2009. 01. 08. 19:53

    Szerintem az emberek pontosan azt gondolják a skinhead lányokról, amit általában a részeg vagy káromkodó nőkről. Sőt, szerintem sokkal rosszabb véleménnyel vannak róluk, mint a skinhead fiúkról, mert valahogy az átlagember hozzáállása a nőkhöz mindig sokkal kevésbé megengedő, mint a férfiakhoz. Ez a lesújtó nézet viszont valószínűleg nem sok embert érint, mivel autentikus skinhead lány nagyon kevés van, sokkal több az olyan, aki csak részlegesen veszi magára ezen szubkultúra jegyeit, és maximum a gondolkodásmód bizonyos elemeivel azonosul. Az igazi skinhead lányok egyébként szinte egyáltalán nem nőiesek. Ugyanúgy katonai jellegű ruhákat hordanak, és a fejüket is gyakran lekopasztják, bár csak részlegesen. Vagy a frufru marad meg vagy a fejük egyik felén a haj. A maradékot rendszerint feketére vagy vörösre festik, esetleg is-is.
    Sok lánynak imponál a férfias férfi, a skinhead srácok pedig általában ebbe a kategóriába tartoznak. A militáns gondolkodás, az alá-fölérendeltségi viszony, a bakancs, a katonai ruházat, a lázadás viszonylag vonzó lehet, ezért a skinhead srácoknak is mindig akad pár. Ezek a lányok aztán az imádott fél által hangoztatott véleményekkel is azonosulnak, sokszor még radikálisabban is, mivel a szélsőséges gondolatok általában érzelmeken (gyűlöleten) alapulnak, és a nők köztudottan inkább emocionális 'lények', mint a férfiak.



  • 33.  Bíborka 2009. 01. 08. 21:22

    Hát szerintem eléggé beszűkült a skinhead-ekkel való véleményetek,és a jó tulajdonságaikat meg sem említitek.Én és még jó pár barátnőm skinhead-ek vagyunk.Nincs kifejezetten kopasz fejünk, csak rövid haj.És elmondom h. nekem egy barátnőm,aki eddig egy divat után futó leányka volt,bekerült rajtam keresztül skinhead-ek közé,és megdöbbent,h. milyen becsülettel,és tisztelettel bánnak vele a skinhead-srácok.Szóval ha valakiről előre eldöntöd h. utálni fogod,és rosz véleménnyel leszel róla,akkor egyértelmű h. egy-két dolgot eltúlzol,a jó dolgokat(ami sokkal több van mint rosz(szerintem azok sem rosszak,csak a te szemedben)) semmibe veszed...na ez a szánalmas...



  • 34.  979 2009. 01. 08. 22:12

    Kedves Bíborka! Én a szkinhedek emberi tulajdonságait nem firtattam, sőt, az előző kommentjeim egyikében ki is emeltem, hogy természetesen emberileg ők ugyanolyanok, mint mások. Szkinhednek lenni egy szubkultúrához való tartozást is jelent (mint buzinak vagy emosnak lenni, bár előbbinél nem olyan szoros az összefüggés), ilyen értelemben pedig természetes, hogy a szubkultúra tagjai egymással szemben megkülönböztetett figyelemmel viseltetnek. Együtt, egymásért (nem az alapítvány...) a minket utálók/meg nem értők ellen. Emoéknál ugyanez a helyzet, csak ott nem olyan nyilvánvaló az ok.
    Még annyit, hogy nem "döntöttem el előre", hogy ők rosszak, mivel tinédzser koromban magam is találkoztam ezzel a gondolatvilággal. Sőt, bizonyos értelemben részben azonosultam is vele, bár szkinhed (mentalitású) sosem voltam, de jó barátom volt olyan, aki viszont igen. Azonban 'kinőttem' ezeket a gondolatokat, és aki egy kicsit is logikusan gondolkodik, rájön, hogy sem erkölcsileg sem gyakorlatilag nem vállalható dolgokat hangoztat. Egy népet kiirtani erkölcsileg vállalhatatlan, és jelen körülmények között lehetetlen. És ez csak az egyik elem. De mint a bejegyzés elején is írtam, heteket töltöttem el szkinhedek között. Köztük aludtam, a szomszéd sátorban, együtt ettem velük és együtt is buliztam (bár ez nem az én akaratom megnyilvánulása volt). TUDOM, milyenek, nem a fűtött szobámban ülve ítélkezem.



  • 35.  W.P. 2009. 01. 09. 17:31

    Én sem mondtam hogy rosszak, kedves Bíborka, ha megkérlek felvennél msnre? Nyugi, nem vitázni akarok :) andorbetti@hotmail.com

    979, ha gondolod te is felvehetsz és ott el tudnánk beszélgetni. Az nagyon igaz, amit arról írtál, h a lányoknak imponálnak a férfias férfiak stb :D Én ugyanígy vagyok vele... De a többi dolgot most nem itt szeretném ecsetelni..



  • 36.  979 2009. 01. 10. 18:42

    W.P: az msn-ezési lehetőséget inkább kihagynám, mert eddig sem nagyon használtam. rejtve ugyan kapcsolódva vagyok általában, de szinte sosem vagyok online.
    Viszont hamarosan jön egy újabb skinheades bejegyzés.



  • 37.  boris 2009. 01. 21. 19:25

    Azt nem értem a skinhhead ban hogy tudnak olyan embert isteni tenni aki a saját fajtáját mészároltra le!!! köztudott Hitler teljesen zsidó származású volt anya és apa ágon..ezáltal az kép ami Hitler röl" van nagy kapu az egész..



  • 38.  Krisztián 2009. 02. 17. 2:00

    Hát meg kell hagyni, érdekes eszmefuttaásokat lehetett itt olvasni a skinhead-jelenségről. Hát hogy finom legyek és nőies, megkérném a cikk íróját, alaposabban nézzen utána, hogy mi az a skinhead. Apró fogalomzavarok vannak abban az okos fejében. Tévedés ne essék, nem akarok senkit sem bántani, vagy senki véleményét támadni, de nagyon nincs igazad a skinhead-ekkel kapcsolatban. Azt hiszem én olyan 14éves korom óta tartom magam skinhead-nek (most 33 vagyok), és az általad felsorolt hülyeségek nem igazán jellemzők rám, és a többi skinhead-re.
    Azt hiszem összekevered a skinhead-eket a bonehead-ekkel. Hát van egy-két különbség, és amiket Te itt leírtál, az a bonehead-ek jellemzője.
    Ha érdekel a jelenség, szívesen beszélgetek Veled egy ital mellett a skinhead-ekről. Elképzeléseddel ellentétben tőlem nem kell félni, semmi bajom a melegekkel, az érdeklődő normális emberekkel, vagy azokkal, akik más véleményen vannak, mint én. Legalább beszélgetünk egy jót. :-D

    Hali!
    Krisztián



  • 39.  979 2009. 02. 18. 9:49

    Krisztián, köszönöm a mérsékelt hangvételű kommentet.
    Lehet, hogy összekeverem a skinhead-eket a bonehead-ekkel, de ennek csak számotokra van jelentősége, mert a többi embernek arról sincs fogalma, hogy az utóbbi csoport egyáltalán létezik. Ilyen értelemben talán sértő a tudatlanságom, de a lényegen nem változtat, mivel én azokról az emberekről írtam, akik a fenti módon viselkednek/gondolkodnak, nevezzük őket bárminek.

    De hogy 'jóvátegyem' a tévedésem, felajánlom, hogy ha te veszed a fáradságot, és e-mailben elküldesz egy írást, amiben a kommentedéhez hasonlóan kulturált stílusban leírod a két csoport jellemzőit, a köztük levő különbségeket, stb., akkor én szívesen beteszem a blogomba mint vendégbejegyzést.



  • 40.  skingirl 2009. 02. 24. 19:45

    Tudod, te tényleg semmit nem tudsz a skinheadekről. Nem a skinheadeket kell piszkálni. A meleg emberek szerintetek mennyire normálisak? hát egyáltalán nem. És még csodálkoznak, ha megverjük őket?! Tanuljanak belőle! zsidókat meg nem ismerik sokan, ezért védik! A cigányokról meg inkább nem is beszélek... Nyugodtan kimoderálhatod! Vagy írhatsz rá bármit, attól még nem változtat a tényen semmit, hogy a "melegség" nem normális dolog. és ezt mindenki tudja. csak legalább ne tennétek közzé!!!



  • 41.  skingirl 2009. 02. 24. 19:52

    Az előbbire válaszolva: ha nincs fogalmatok a skinheaekről, akkor minek osztod az észt? Na inkább nem idegesítem ezen magam. Majd...



  • 42.  skingirl 2009. 02. 24. 20:03

    Azért írok ennyit, mert olvasgatom továbbra is a kommenteket, és egyszerűen nem értelek. Igen, mindent ki lehet magyarázni, de amíg nem leszel skinhead, addig sosem fogod megérteni, hogy ez miről szól, hogy mit jelent. na és persze, hogy milyenek is vagyunk valójában. De nem is kell tudnotok. Csak akkor ne viselkedjetek úgy, mintha tudnátok valamit rólunk vagy ismernétek minket.

    Ja, és bocs, ha megbántottam volna bárkit is, azzal, hogy a melegek nem normálisak. De... nem írhattam mást.



  • 43.  XD 2009. 02. 24. 20:09

    Ha kérhetem, tedd meg!!! Legyél szíves hallgasd ezt a zenét végig!
    www.youtube.com/watch?v=GFEXAwMng5w



  • 44.  979 2009. 02. 24. 20:29

    XD avagy skingirl: a linkelt számot meghallgattam, gratulálok hozzá. Jók benne a rímek, hallgasd egészséggel továbbra is. Sajnos azonban ezzel el is vágtad magad attól, hogy értelmes választ kapj tőlem, mivel nyilvánvalóvá tetted, mekkora különbség van az értelmi szintjeink között.

    Minden ilyen hozzászólás a "fajtád" részéről csak az írásom valóságtartalmát támasztja alá.

    Talán annyit: jól értem, hogy szerinted ha két ember szereti egymást, az abnormális, de embertömegek lemészárlásának vágya valamilyen ideológia (mert nem normálisak) alapján normális?



  • 45.  xd 2009. 02. 26. 9:41

    Két ember szereti egymást? két pasi. Nem jól fogalmaztam. inkább betegség. Ideje a földön élni!! helóóó! Ez nem az álomviláf! ez valóság.
    LEGALÁBB VÉDJÜK A FAJUNKAT!!!



  • 46.  skingirl 2009. 02. 26. 15:33

    Az értelmi szintjeink között tényleg hatalmas különbség van. Ez már akkor kiderült amikor olvastam a "műved".
    És nem támaszt alá semmit. Embertömegek lemészárlásának vágya? De nem mindegy, hogy milyen emberek. Mert nem ártatlan emberekről van szó.Tettek már hazánkban jó pár olyan dolgot ami nem érdemel megbocsátást. Ha esetleg ártatlan, az nyilvánvalóan nem zavar. (legalább is engem)
    De rendben. Végül is te is és én is máshogy gondoljuk. Ezt megértem. Értsem meg azt is, hogy meleg vagy? Na az már egy kicsit nehezebb. Segíts megérteni, hogy hogyan érezhet valaki valamit egy azonos nemű iránt???
    Ezt egyáltalán nem bántásként mondom. Csak szeretném tudni. Mert szereinted ez a normális, hogy valaki a saját neméhez vonzódik? Jó legyen. Nem érdekel. Csak akkor ne mondja nekem senki, hogy ez így helyes. Meg akkor legalább ne hangoztassátok és ne legyetek rá büszkék, mert erre nem lehet. Ha már egyszer nem tudsz ellene tenni, akkor nem kell, csak tényleg ne hirdesd, mert egyre többen fognak titeket utálni. (Bár ez nem tudom mennyire érdekel titeket. Engem nem érdekel, hogy mit gondolnak rólam)

    Egyébként lehet, hogy az eddigi kommentjeim egy kissé durvára sikeredtek. Épp ezért most megpróbáltam egy kicsit finomabb lenni. (Remélem sikerült valamennyire.)



  • 47.  rás 2009. 02. 26. 18:12

    Hát igen, úgy látszik, mindenkinek kell valaki, akit gyűlölhet; ki a zsidókat, ki a cigányokat, ki a buzikat - és a sor, ha szétnézünk a világban és a történelemben, végtelen. :(



  • 48.  skingirl 2009. 02. 26. 19:02

    Ez így van, és mindig is így lesz. Ez az élet végtelen körforgása...



  • 49.  rás 2009. 02. 27. 10:34

    skingirl: Most kívánjam, hogy valóban ebben teljen az életed, és gyűlöljenek?



  • 50.  skingirl 2009. 02. 27. 18:11

    Mindegy. Engem nem érdekel ha gyűlölnek. Én ha kell meghalok az eszméért.



  • 51.  SkinHeaD 2009. 04. 20. 0:40

    Már bocs de a skinhead csajokat naon sokan szeretik...
    Pl: én, skinhead-ek, hungaristák, nácik, rockerek, stb...

    "Meleg vagy egy perverz állat
    gyere majd én meg "baszom" a szádat
    meleg vagy amire nincsen gyógyszer
    GOLYÓ A FEJBE EZ A LEGJOBB MÓDSZER!!!!"

    NEM FOGADOM EL A MÁSSÁGOT
    NEM AKAROK EGY BETEGES ORSZÁGOT!!!!!!



  • 52.  SkinHeaD 2009. 04. 20. 0:45

    Jah... és egy kérdés...: ha sík hülye vagy mi a fasznak írsz ilyen kurva nagy baromságokat? (979, rás, boris, stb..)



  • 53.  zsebzebra 2009. 04. 20. 21:14

    Az az igazán elképesztő, hogy a saját bunkóságát bizonyítja azzal, amit cáfolatnak szán. Pedig nem vagyok buzi. Erősen gondolkodom, de valamit biztos lehetne rajtam is utálni.



  • 54.  979 2009. 04. 20. 22:30

    Ezért is nem reagáltam rá. De ugyanezt írtam volna (mínusz, hogy "pedig nem vagyok buzi" :) )



  • 55.  Assam 2009. 04. 20. 23:02

    Látom, már mindenki abbahagyta itt a kommentelést, erre jött valaki ide "hozzászólni" (? - provokálni). Ha már van alkalmam, hozzáfűzöm, hogy engem a dolognak "vállalható-vállalhatatlan" része érdekelne jobban, de most önuralmat gyakorlok. Ilyen az élet.
    Ellenben ez egy nagyon jó példa arra, hogyan viszonyulnak (és így tennék az életben) hozzád, 979, a "skinheadek". Nem emlékszem már, ki írta, hogy vajon lesz-e időd elmagyarázni két bakancsrúgás között nekik, hogy jobboldali szimpatizáns vagy, de találó volt. A magyarországi helyzet szerintem nem csak kevésbé kifinomult a nyugatinál a nézetek tekintetében, de felszínre hozza a logika alapvető ellentmondásait. Neoliberális baloldal, öngondoskodáspárti antirasszizmus, liberális konzervatívok? Tényleg lehetséges ez? Én idehaza nem szoktam azt mondani, hogy "kommunista vagyok", mert nem tudom, hogy mások mit értenek ez alatt (jó példa erre a terrorházás bejegyzésed). Vannak viszont pl. barátaim az Egyesült Államokban, Németországban, Olaszországban...és az ő válaszuk ennyi: "Tényleg? De érdekes...nekem is vannak ismerőseim, akik egyetértenek veled." (Ha épp nem ők azok.) Magyarország szinte semmire nem volt tipikus példa az elmúlt...meg sem merem kockáztatni, annyira sok évben.
    A legnagyobb bajom az egésszel az, hogy a "skinheadek" jellemzően gyáva népség. Ahányszor összetűzésbe keveredtünk, az okvetlenül egy kihalt utca közepén történt. Egyszer komolyan megvertek a barátnőmmel együtt épp egy ilyen helyen. Nem nagy falat két fiatal lány öt kétméteres baromnak.
    És ez most népszerű. Néha úgy érzem, hogy igen, vállalhatatlan a többség, csak máskülönben mit kezdj magaddal?
    Elnézést, hogy megint ennyit írtam, és épp ide.



  • 56.  zsebzebra 2009. 04. 21. 8:12

    Már bocs. Tegnap véletlenül akadtam a blogra, elkezdtem visszafelé olvasni, és ezt valahogy nem állhattam meg szó nélkül. Nem provokációnak szántam, részemről ténymegállapítás volt.



  • 57.  979 2009. 04. 21. 9:17

    Assam: Magyarország egyébként is tökéletes kutatási terep egy csomó olyan dologgal kapcsolatban, ami nyugaton (vagy máshol) nem volna könnyen felderíthető. Szerintem történelmi okokból kifolyólag nálunk olyan sok elfojtott frusztráció halmozódott föl, ami itt-ott óhatatlanul kibuggyan, méghozzá szélsőséges gondolkodásban. A rendszerváltásban való csalódás, az általános "szar a helyzet" megélése és a korlátolt gondolkodással egybekötött tenni akarás könnyedén vezet a bűnbakkereséshez és a mások iránti gyűlölethez, ami pedig gyorsan a náci gondolatkörhöz vezet. Sokan kinövik ám ezt (mondjuk rájönnek a logikai bukfencekre), és sokan csak mondják a magukét, de — szerencsére — nem tesznek.

    Assam, ha nem vagyok indiszkrét, te punk vagy? Nyilván volt oka, hogy megtaláltak benneteket a kopaszok, csak ezért kérdezem.

    Zsebzebra: Assam nyilván nem rád gondolt, hanem az előtted megjelent kommentekre.



  • 58.  Assam 2009. 04. 21. 15:07

    zsebzebra...én nem is rád gondoltam.
    979, nem vagy indiszkrét, de akár az is lehetsz:) Nem vagyok punk, nincs kék-rózsaszín kefehajam és egyáltalán semmi feltűnőt nem csináltam akkor, leszámítva, hogy egy kihalt utcácskában megcsókoltam a barátnőmet. Én megúsztam egy kivert foggal, amit vissza lehetett tenni, neki eltört a bokája. Az igazság kedvéért meg kell jegyeznem, hogy egyes jobbosok számára "ismert" aktivista vagyok, de nem hiszem, hogy a támadók felismertek volna.



  • 59.  zsebzebra 2009. 04. 22. 9:15

    Assam: Jajó, bocs, mert csak lestem. :)

    979: Szerintem meg ne kenjünk már mindent a rendszerváltás miatti társadalmi kiábrándultságra, bár én nem szociológus-, csak joghallgató vagyok; befolyásolható, buta (sorolhatnám) emberek mindig is voltak (és pont leszarom a 4.3-as átlagot e tekintetben) földrajzi és történelmi (sorolhatnám) tényezőktől függetlenül is.

    Nézzük meg az USA-t, ott asztán nem volt rendszerváltás, mégis milyen jelentős kérdés a rasszizmus. Másik pedig, hogy már nem egy ilyen tinédzser skinheadet sikerült lesöpörnöm ész érvekkel, és a vita után Istenbizony mondom, elgondolkodott magán, csupán egy erős személyiség/egyéniség kellett neki, aki más megvilágításba helyezte az ideológiát (ilyennel előtte még sosem találkoztak, hátnaná), persze a körülmények is kedvezőek voltak egy házibulin, nem egy elhagyatott sikátorban történt, mert akkor lehet, esélyem se lett volna "téríteni". De hogy úgy általában mit lehetne tenni, arról halvány gőzöm sincs, mert pl. meghallgattam ezt a Posta Imrét, és valami olyan szintű értelmes, meggyőző szövege van, hogy aki kicsit is szomjaz valamilyen ideológiai kapaszkodót, az megkapja a magáét. Remélem, ezzel nem csinálok neki reklámot, de valami borzalmas, hogy ez az ember járja Magyarországot, és előadásokon osztja a zsidógyűlölő baromságát, és a kurva nagy demokráciában, ahol mindenkit el kell fogadni, hátugye nyilván nem lehet vele mit kezdeni, akkor fogadjuk el szépen, hogy ez a melléktermék. Aham, remek. Engem meg konkrétan cigányok vertek meg, mégis az egyik legjobb barátnőm cigány (végzett jogász), nem is tudom, hogy vagyok képes egyáltalán szóba állni vele. ;) Minnyá szembeköpöm magam a tükörben, vagy mi.



  • 60.  979 2009. 04. 22. 10:29

    Azt hiszem, ok nélkül kaptam most ki (úgymond le lettem ugatva :D). Nemcsak a rendszerváltást okoltam, az csak egy volt a 3 felsorolt dolog között. Nyilván számtalan más ok is van, de ezeket tartom a legerősebbnek. Amerikában ráadásul teljesen más szkinhednek lenni, mint nálunk, ahogy más Németországban is.



  • 61.  Assam 2009. 04. 22. 10:50

    Én tudom támogatni azt a véleményt, hogy a rendszerváltás szerepel a rasszizmus okai között, bár kicsit más nézőpontból, mint 979. Az a benyomásom, hogy az emberek nem azt várták, amit "rendszerváltás" címén kaptak, és az nagyon nehéz, hogy kollektívan kimondják, hogy "tévedtünk". Helyette könnyebb bűnbakot találni ("a kapitalizus működne, de miért nem nyirbálják meg a segélyeket"), amit különben a kormányok és politikusok (és tőkések) is támogatnak. Bármit mondanak is, ahogy mondják, amire utalnak és amit tesznek - azzal uszítanak bennünket. Ennek az egésznek azok a vesztesei, akik csinálják, és persze azok, akik ellen. Azonos érdekű emberek (diákok, dolgozók, nyugdíjasok, munkanélküliek) egymás ellen hangolása kiválóan működik.



  • 62.  979 2009. 04. 22. 16:13

    Assam: akkor most kerültem képbe: te lányként megcsókoltad a barátnődet, nyilvános helyen. Akkor az ő szemszögükből okkal támadtak meg. Igazából erre voltam kíváncsi, ezért kérdeztem, hogy punk vagy-e.



  • 63.  zsebzebra 2009. 04. 22. 17:27

    979: Nem akartalak ám leugatni, pláne nem ok nélkül. :)



  • 64.  Assam 2009. 04. 22. 21:13

    Nem is figyeltem, hogy egyértelmű vagyok-e.
    Hát igen, az ő szemszögükből...de tényleg van erre igényük és idejük? Mert akkor jó sok embert kell összeverni...



  • 65.  979 2009. 04. 22. 21:25

    Zsebzebra: raktam ám oda smiley-t (látom, te is).

    Assam: tartok tőle, hogy ráérnek... Egyébként csak egy kis rétegük (ami bőven sok) hajlik a tettlegességre is. Nagyobbik része maximum szájkaratézik.



  • 66.  Assam 2009. 04. 22. 21:35

    Egy akkor lánnyal, mint én, nem csak a szájhősködésig jutnak. És én nem vettem észre őket, és félreeső utca volt.
    Az egészben szomorúvá tesz, hogy vannak antifasiszta skinhead ismerőseim (ezt így ők mondják magukról). Sőt, baloldali skinhead ismerőseim. Szóval, valahogy úgy van, ahogy Sharp Skinhead mondja, kivéve, hogy azok a skinek nem buziznak. Azt szokták mondani, hogy "már a bakancsomat sem vehetem fel"...ez csak egy szubkultúra (mondjuk hatalmas többségben vannak azok, akik "rasszista bonehead-ek"), de a legnagyobb baj az, ha a "fennmaradó" néhány % Sharp Skinhead-re hasonlít.



  • 67.  neonáci:) 2009. 05. 23. 15:37

    na akkor csak tisztázzuk ha ti ennyire művelt fiatal buzik vagytok akkor legalább lekéne tudni írni azt hogy "skinhead" nem pedig "szkinhead"mocskos buzik vagytok csumi



  • 68.  kvbkcjxhfvkjhfkg 2009. 08. 28. 17:08

    rohadt buzik vagytok heil hitler 88



  • 69.  military@freemail.hu 2009. 09. 28. 17:03

    Üdvözletem!
    Csak meg szeretném tudni, hogy miből gondolod, hogy nincsen nekik gondolkodásmódjuk? Beszélgettél velünk egyhuzamban, több percet, esetleg órát?! :) Persze, természetesen vannak köztünk olyanok is, akik rettentően sötétek. De szerintem ezek az emberek, akkor is sötétek lennének, ha nem a skinhead szubkultúrát követnék. Ugyan ez igaz a másik oldalra is, akik okosak vagy legalábbis nagyobb tudással rendelkeznek. :)
    Igaz, tény és való, hogy van akik túlságosan is szajkózzák, hogy a mocskos zsidók s mindenről a zsidók tehetnek.
    A baj, hogy véleményem szerint túlságosan is felületesen ismerted meg őket. Vagy akiket megismertél, azok gyerekek voltak még és nem haladta meg IQ szintjük az 50-et. :)
    Viszlát!



  • 70.  Assam 2009. 09. 30. 13:54

    Szervusz, military..
    Néhány sorral ezelőtt írtam róla, hogy vannak baloldali skinhead ismerőseim, úgy hívják magukat, hogy "red skins". Kifejezetten elegáns öltözetük van, és az IQ szintjük is legalábbis rendben!



  • 71.  Daray 2009. 10. 13. 17:41

    Ez a blog szép és jó csak nem!! Azt tudni kell, hogy a Szkinhedek nem utálják a zsidókat. A Szkinhedek egyet vallanak "Az ember bőrszíne fehér"
    Csak ennyit akartam!



  • 72.  krucska@citromail.hu 2009. 10. 14. 19:22

    Ez a blog baromira ledegradáló a skinheadek számára, engem mint jobboldalit is baromira sért, mert nem egy skinhead barátom ( igen, közeli barát, nem csak úgy az utcán láttam 2x típusú... ) van, akik egyáltalán nem ilyen >>nyomorékok<<, mint ahogy te beállítod őket...



  • 73.  skingirl 2009. 10. 18. 0:51

    Sziasztok! hm-hm... rég jártam itt...
    és még mindig utálom a melegeket meg a divatmajmokat és vasalt hajú rózsaszínpólós buzikat. hogyan fogalmazzak én ezek után normálisan, ha baszogattok minket? mondjuk nekem aztán 88, mert írhatokk bármit rólunk, mi tudjuk milyenek vagyunk és mi az amiért küzdünk. és tudjuk, hogy el fogjuk érni! én legalább is biztos. /és egyáltalán nem vok naív!/ a cső! És szerintem ne nagyon válalgasátok fel a hovatartozásotokat, mert nem biztos, hogy jó dolgokat értek el vele. nállunk biztosan nem.



  • 74.  Skins 2009. 10. 23. 8:32

    Értehteő, hogy így leteszed a skinheadeket, hiszen ellenségek vagytok! DE! Arra rendezvényre amin te a skinheadeket látod, ők direkt szórakozni mennek. Persze, hogy sokat isznak, hiszen buli. DE! Milyen a mintavételezési lehetőség? Tehát a többi fiatal mit is csinál? Hiszen ahhoz kell ezt a jelenséget hasonlítani! Drogdiszkóba jár, cigánybűnözőkkel bandázik, fiatal lányokat becstelenít meg, sokszor többed magával buliból stb. És nehogy valaki az egyetemmel jöjjön, mert annyi szeszt elfolyni mint gépészmérnök szakesten máshol nem láttam! Viszont a skinheadek általában érdeklődnek és tanulják is önnálóan a történelmet (rajtuk kívül kevés fiatal kezében látni könyvet, az iskolai kötelezőn kívül), sok akit ismerek sportol, stb. Szóval nem roszabbak ők, akár tudásban, akár kultúrában mint más fiatalok, hanem inkább jobbak! Ja és mért jöttek létre a skinhead bandák? Nagyon egyszerű. Bevándorlók/cigányok és gyerekeik bandákba verődve, vernek, aláznak meg minket. Ti így? MI IS ÍGY! Az lenne a fura ha nem lennének skinhead bandák az idióta cigányokkal, bevándorlókkal kezdeni mit nem tudó igazságszolgáltatás mellett (meg a bevándorlók és globalizmus által tönkretett országok munkássága mellett). Tehát többet nem kell várni tőle. Csoportosítása is másféle: náci skinhead, hungarista, nép nemzeti, soviniszta, állítólag vannak anarhista vagy antifasiszta skinek is, de persze ez csak mese. Utóbbiak punkok akik levágták a tarajukat, meg lerakták a rongyaikat mert már nagyon égő volt.



  • 75.  potyipunkkid@citromail.hu 2009. 11. 04. 20:47

    Hello!
    Nem szeretnélek megsérteni, de nem sokat tudsz a skinheadekről!
    Figyelmedbe ajánlom a szkinhead családfát. /google/



  • 76.  979 2009. 11. 04. 21:32

    Gyerekek! Egy ideje már nem kommenteltem, mert a hozzászólások egy része már nem üti meg azt a mércét, hogy érdemes legyen rájuk reagálni. Annyit azért hadd kérjek már,
    — hogy aki hozzászól, előtte olvassa el a bejegyzést, és fogja is fel
    — aki engem támad, az olvassa el az első X kommentet, ami kissé árnyalhatja a képet. További bejegyzések olvasgatása szintén pontosabb képet alakítana ki az olvasóban rólam
    — meg kéne érteni, hogy ez nem egy tudományos igényű írás, hanem egy gunyoros, de összecsapott szösszenet
    Köszönöm!



  • 77.  88 2009. 11. 16. 23:27

    Nos, kb 2-3 éve bizonyosodott be, hogy a melegek nagyrésze nem tehet arról, hogy meleg. ez egy genetikai rendellenesség. DE! Ez nem jelenti azt, hogy nincsenek olyan melegek akik valójában nem is lennének melegek, csak úgy nevelték őket, esetleg ezt látják. és hogy ezt látják, erről a melegek tehetnek. mert ha nem hirdetnék ennyire, hogy ez nem szégyen és ez egy teljesen normális dolog, akkor sokkal kevesebben irányulnának ehhez. leszámítva persze, a született melegeket. szóval ha már valaki meleg, az tartsa meg magának és ne hirdessék a világnak! Lehet hogy ez kissé humorosan hangzik, hogy mertha valaki ezt látja, akkor meleggé válik... de ez kétségkívül így van. a 13-14 évesek akik még akkor próbálják eldönteni meg kiigazodni azon hogy hová is tartoznak. és ezt a sok hülyeséget nyomatják a tévék az újságok nem beszélve az internetről. és pedig nem ez a normális. mert ez valóban egy betegség, mint bebizonyosodott. és ha már így van elég sajnálatos módon, akkor ne hirdessétek már csak a gyerekek miatt sem!!!



  • 78.  88 2009. 11. 16. 23:32

    azt még hozzátenném, hogy amiket leírtál a skinheadekről abból fele sem igaz. nme ismered elég jól őket még. és tulajdonképpen egy skinheadről nem is lehet pontos ismertetést adni. senki sem egyforma. még ha általánossgában írod akkor pláne nem igaz. a skinheadek jó emberek. szeretik, szeretjük a rendet. és persze hogy nme tetszik ha meleg emberek kérkednek a melegségükkel. és a többi és a többi.



  • 79.  Captain 2009. 11. 17. 17:43

    "senki sem egyforma" Ezen bukott meg az egesz nevetseges ervelesed.



  • 80.  88 2009. 11. 18. 15:27

    Hogy jön az oda, hogy ezen megbukott az érvelésem? itt nem arról van szó, hogy baj hogy melegek vagytok, hanem az, hogy hirdetitek! Lehet hogy mégsem nevetséges az érvelésem? Úgy gondolom a szövegértésekkel problémák vannak!



  • 81.  Dom 2009. 12. 20. 12:50

    Itt mindenki félremagyaráz mindent mert nektek a fasizmus, a nácizmus, a hungarizmus és skinheadnek lenni egy és ugyanaz (tisztelet a kivételnek) pedig ez a 4 teljesen különbözik.
    Meg amúgy a blog tulajdonosa megtanulhatna helyesen írni is mert azt nem úgy kell írni, hogy szkinhed hanem úgy, hogy skinhead.
    És az Oi! felkiáltás egy köszönés amit sok skinhead sem tud csak ordibálja. Ez a köszönés amúgy a Cockney Rejects Oi! Oi! Oi! címú számából származik.



  • 82.  979 2009. 12. 20. 13:11

    DOM: ha komoly érved van, azzal lehet vitatkozni, de a szkinhed/skinhead írásmódjába való belekötés olyan, mintha azt mondanád, hogy a fájl vagy az eszpresszó szavakat írjam má' külföldiül.



  • 83.  Assam 2009. 12. 20. 15:02

    Mielőtt tovább vitatkozik bárki bárkivel, mindenki nézze meg a "This is England" című filmet.



  • 84.  Dom 2009. 12. 20. 15:37

    A helyesírással kapcsolatban az csak egy megjegyzés volt itt a komoly vitatéma a félremagyarázás és az, hogy amit itt olvastam a skinheadekről annak kb a 70%-a hülyeség.



  • 85.  Dom 2009. 12. 20. 15:43

    Ja és még a wikipédián a skinhead igazi jelentése ott van és mindenkinek ajánlom, hogy olvassa el.;)



  • 86.  Assam 2009. 12. 20. 16:34

    Na jól van, gyermekeim...

    1. A helyesírás hülyeség. Természetesen igényes bloggerek odafigyelnek rá (szerintem 979 is:)), de most azt a kérdést, hogy a skinhead szót szabad-e magyarítani (miért ne szabadna?) inkább hagyjuk meg azoknak, akik a nyelv természetes változásán való sopánkodásért fizetést kapnak (a nyelvtudományi intézetnek).

    2. Hogy a skinheadek kik és milyenek, azt kevesen tudják, gyakran a skinheadek sem, ill. köztük is vita van. Nem várhatjátok el egy bloggertől, aki egy kötetlen bejegyzést ír általános tapasztalatairól, hogy 100 idesereglő, de különböző ellenvéleményt megfogalmazóval vitatkozzon akkor, amikor az egyikük jobbról hurrogja le, mert szerinte mocskolódik, a másik azért, mert ő nem rasszista, de az ember bőrszíne fehér, a harmadik meg sharp skinhead, és a politika skinhead mozgalomba való beszivárgását kifogásolja (de azért hülyebuzizik), a negyedik redskin vagy anarchoskin, de az ötödik már megint tagadja az előtte hozzászólónak a létét is, mert "baloldali skinheadek nincsenek, azok csak punkok, akik levágták a tarajukat, mer már ciki volt", stb. A dolog igen bonyolult, mert a köztudatban valóban a kopasz, rasszista boneheadek vannak bene, ilyenformán a megfigyelő, aki róluk beszél nem követ el elvi hibát, hiszen éppen a dolog megmutatkozó arcát írja le; de valahol mégis hibát követ el, mert a történelmi gyökerek nagyon eltérőek a ma megjelenő divatirányzatoktól, és erről a megfigyelő nyilván nem tud. Csakhogy a történelmet nagyon kevés ember ismeri, és ez nyilván a skinek közt sincs másként. Úgyhogy a végeredmény annyi, hogy idejönnek a sharp-osok, a rash-osok, a tradicionálisak (az utolsó 5 élő példány), meg a rengeteg rasszista bonehead, és mindegyik mondja a magáét, és mindegyiknek más baja van az írással, de közben meg egymást is utálják.

    Hát ember legyen a talpán, aki ebben rendet teremt.



  • 87.  Skinhead88 2009. 12. 22. 20:28

    HEIL HITLER



  • 88.  Assam 2009. 12. 22. 21:35

    Baszdmeg, Skinhead 88, nemánemá, röhög a vakbelem.
    Ez kibaszott röhejes.:D (Légyszi, hasonló hatékonysággal folytasd az álláspontod lejáratását, mer ez bejön, ez tetszik...)



  • 89.  88 2010. 01. 01. 20:52

    Nem hiszem, hogy olyan röhejes lenne az hogy beírta, azt, hogy Heil Hitler! Gondolom most te akarsz az ász lenni, hogy mindenkit oltogatsz... csak szólok: nem biztos, hogy mindenkinek bejön!



  • 90.  88 2010. 01. 01. 21:33

    Különben bocs, nem jól írtam, mert nem mindenkit, de amúgy a magánvéleményem az, hogy egy kicsit nagyképű lehetsz. Nem tudom hogy így van-e, csak az jött le.
    De a skinheadek valóban minden olyan fajt utálnak akik nem felelnek meg az életre. Csak eléggé tehetetlenek azért látszik úgy a dolog, hogy egy kicsit röhejes a dolog. De az meg nem igaz hogy egymást utálják. Mert nem. Csupán az "elfajzott skinheadeket"! De végül is lehet, hogy az egész dolgot én gondolom rosszul, nem tudom.



  • 91.  Andreas 2010. 01. 02. 9:19

    "a skinheadek valóban minden olyan fajt utálnak akik nem felelnek meg az életre"
    És azt, hogy kik nem felelnek meg az életre, azt ők döntik el, vagy rábízzák az evolúcióra? Ha ők akarják eldönteni, akkor istent játszanak, vagy úgy gondolják, hogy joguk van természeti erőként működni. Egyiket sem szeretjük. Egy valamiben igazad van: lehet, hogy az egész dolgot rosszul gondolod.



  • 92.  88 2010. 01. 02. 14:29

    Nem hinném hogy ők ítélik meg, ezt régen más ítélte meg. ők csak követik az eszmét. és úgy gondolom rengeteg dologban igazuk van. mert a saját országomban nem mehetek végig egy Magyarországos pólóban. Ez szerinted nem röhejes?!



  • 93.  Andreas 2010. 01. 02. 19:15

    Már miért ne mehetnél végig az utcán szinte bármiben? Körbenéztél, miben mászkálnak az emberek? :D Semmi se tűnik föl már (szinte).



  • 94.  Dom 2010. 01. 03. 14:02

    Pont ez a baj, hogy semmi senkinek nem tűnik fel! Csak a hazaszerető emberek tűnnek fel mindenkinek mert a zsidó politikusok egy beteges társadalmat hoztak létre ahol már az a baj ha valaki a saját hazáját szereti és rasszizmusnak számít már az is ha valaki október 23-án felvesz egy karszalagot vagy kirak a házára egy magyar zászlót!



  • 95.  979 2010. 01. 03. 16:05

    Dom: részben igazad van, és ha elolvasol pár 'politika' címkéjű bejegyzést nálam, magad is láthatod, hogy részben hasonlóan gondolkodunk. Vagy nézd meg a blogom fejlécét. Ha fontosnak éreztem a nemzeti színeket odatenni, nyilván nem utálhatom a hazámat. A jobboldal viszont egy nagyon nagy spektrumot ölel fel, és bár a szkinhedek is és én is jobbos vagyok, mégis nagyon távol állunk egymástól. Annak az ideológiának a java része számomra vállalhatatlan.



  • 96.  Assam 2010. 01. 03. 20:53

    88, nem érzem magam nagyképűnek, de az, hogy a skinheadek csak "életképtelen fajoktól" akarnak megszabadulni, nem egy rossz érv, hanem egyszerűen nem érv. Így ez a beszélgetés nem vita. Most durva leszek, de talán épp ti, skinheadek megértitek, amit mondok: meggyőződésem, hogy a világnézetek nem egyenértékűek. Vannak világnézetek, amelyeket az eltérő érdekek választanak el egymástól: pl. a konzervativizmus vagy a kommunizmus tanítása egyaránt "igaz", csupán nem azonos társadalmi csoport számára. Vannak viszont olyanok, amelyeknek a tanítását követve közvetlenül (nem csak közvetetten) szembekerülünk az életben maradás, az emberi fajként való fennmaradás normáival. Ezek általában tisztán tudományfilozófiai szempontból vizsgálva megalapozatlanok, mondhatni blődek, távol állnak az axiomatikusságtól. Ilyen pl. az a fajelméletről szóló, francia szerző által írt könyv (a név nem jut eszembe, H vagy A betűvel kezdődik), amit soha egy biológus kezébe nem vett... Komoly elméleti biológus ezeket a teóriákat egyszer sem támogatta.

    Az, hogy kiírta, hogy Heil Hitler, szerencsére még röhejes.

    Dom, ha ki szeretnél tenni egy magyar zászlót a házadra, abban semmi kivetnivaló nincs abban az esetben, amennyiben nem azért teszed, hogy a valakihez való feljebbi viszonyod határozd meg és jelentsd ki.



  • 97.  rttz 2010. 01. 11. 1:27

    A skinheadeknek is megvan a saját igazságuk. Próbáljatok csak belelátni: ha valaki elkezdi hirdetni, hogy a zsidók felelnek ezért meg azért, az egész média, politikai elit, stb. egy emberként ugrik rá, lejáratja, ellehetetleníti, nem engedi szóhoz jutni, stb.

    Igen, a világban erőteljes zsidó lobbi van jelen, akárki láthatja.

    Az egyszeri skinhead is rájön, megtapasztalja, átveszi a szubkultúrát - "minket mindenhol üldöznek" - összetartó haveri kör alakul ki. (Lásd zsidóknál ua.) És máris egy kicsit többnek érzik magukat. Hiszen:
    - társaság megvan
    - hangulat, balhé megvan
    - ellenségkép megvan
    - összetartás megvan
    És kicsit alulról látják a világot, de egyszerre felülről is. A kicsiben megtapasztalt mindennapos dolgok szépen összeállnak nagyban a nagy zsidó világösszeesküvés képébe, ami egyre csak növekszik. És jön a megoldás: harcolni kell ellene!

    Hiszen ki nem akarna tizenévesen forradalmat? Hangzatos jelszavakkal megváltani a világot? Mert tizenévesen világosan tudja az ember, hogy hangzatos jelszavakkal megváltható. Lobogtasson akár német birodalmi, akár peace-jeles zászlót, ugyanaz hajtja. Csöppet sem jobbak vagy rosszabbak egymásnál.

    A skinheadek szerencsétlensége ott van, hogy maguk sem látják talán, de pont a nagybetűs HARC eszméjével írják be magukat oda, ahova ellenségeik akarják.
    Hiszen a médiának szüksége van arra, hogy
    - primitív skinheadeket mutasson
    - agresszív skinheadeket mutasson
    - verekedő skinheadeket mutasson
    - anyázódó skinheadeket mutasson
    - mindenkit kiirtani akaró skinheadeket mutasson
    - stb.

    ...és akaratukon kívül ők válnak az egész nemzeti gondolkodásmód megbélyegzésének, lejáratásának eszközévé.

    Hiszen ha valaki zsidó befolyásról mer beszélni...
    ...az csakis skinhead lehet, és primitív, buta, iszik és verekszik! - mondja a média
    Ha valaki a Horthy-korszakról pozitívan mer beszélni...
    ...az csakis skinhead lehet, és primitív, buta, iszik és verekszik! - mondja a média
    Ha valaki a cigánybűnözésről mer beszélni...
    ...az csakis skinhead lehet, és primitív, buta, iszik és verekszik! - mondja a média.

    És ha provokálni kell, akkor őket a legkönnyebb. Elvégre az uralkodó liberális elit szerint a cigánybűnözéstől mégse kéne megmenteni a demokráciát, de a skinheadektől - azoktól igen. És kialakul az oda-vissza cukkolás, provokálás. Az egyik oldal humorosnak találja a Turul szoborba rakott levágott kezet, aztán másnap a holokauszt-cipőkbe disznóláb kerül - ne csodálkozzunk.

    Skinheadek azért vannak, mert igény van rá.
    Mindkét oldalról.



  • 98.  979 2010. 01. 12. 13:01

    Rttz: korrekt hozzászólás.



  • 99.  barbyzsany@hotmail.com 2010. 01. 13. 15:29

    Úgy értem anélkül nem lehet végig menni az utcán Magyarországos pólóban, mert rögtön beléd kötnek! Egyik ismerősömbe csak azért kötöttek bele, mert fekete ruhában volt, és bakancsot viselt. Nem rasszista.

    Assam!
    Van amiben egyet értek veled, de másképpen gondolkodunk és ennyi az egész. Én hiába is győzködNÉLEK és te is hiába győzködNÉL engem.



  • 100.  MsValhalla88 2010. 04. 04. 16:25

    Most én leszek a csúnya, rasszista skinheadgirl, azt hiszem. Amit ide leírtál, mind szép és jó (lenne)!! Ha nem általánosságban beszélnétek.
    Kifejtem mire is gondolok!!
    Vannak ugye a skinhead-ek. Vannak buták, divatolók, fellengzők, de vannak, okosak, hagyománytisztelő emberek is közöttük, akiknek érettebb gondolkodásuk van, mint akárki másnak. Hiszen ismerik a történelmet, és van egy meggyőződésük. A magyar hagyományokat tisztelik, ápolják, és űzik. Régi magyar nótákat dolgoznak fel, mai stílusban, hogy továbbvigyék őseik hitét. Ebben melyik is a rossz?? Minden népnek megvan a maga kultúrája, és az is, hogy melyik másik népet utálja...
    Egy másik példa. Ha már a Magyar Sziget, akkora bűn... Mi a helyzet a melegfelvonulással?? Amikor a sorfal másik oldalán álló kisgyermek azt látja, hogy egy pasi tangában tekereg egy kamionon?? Ez normális??
    Vagy amikor a kissebbségiek agyonvernek egy tanárembert a saját gyerekei előtt??

    Gondolkodjunk el, mielőtt valakit megszólunk, hogy azzal kinek, s mit ártunk, s mit juttatunk eszébe.
    A skinhead-ek is emberek, ugyanúgy, ahogy mások, akik hisznek valamiben!!

    Szebb jövőt!!



  • 101.  Assam 2010. 04. 05. 12:06

    Lehet, hogy nem kéne ide írnom, de nyilván alig várod a reakciót, drága, úgyhogy figyelj!

    "Amikor a sorfal másik oldalán álló kisgyermek azt látja, hogy egy pasi tangában tekereg egy kamionon" akkor azt azért látja, mert ti odavittétek. Egyébként no para, nem árt meg neki.

    "Minden népnek megvan a maga kultúrája, és az is, hogy melyik másik népet utálja..." Hát ez aztán fantasztikus. És ez éppen a csodás, tiszteletre méltó hit következménye.

    Egyébként felőlem mindenki őrizheti a hagyományokat és járhat verbunkost electronic feldolgozásban, sőt, sajnálhatja az összevert tanárembereket. De azért az, hogy így utolsó vérig kiálltok szegény tanáremberekért, az meg sehogy se szúr szemet, hogy egyesek ilyen eseményeken felbuzdulva cigánygyerekeket ölnek meg, ez bocsi, de kurvára nem kóser.

    Mégegyszer ajánlott film a "This is England".



  • 102.  Dom 2010. 06. 20. 13:22

    Assam: Már bocs a kifejezésért de te akkora egy hülye buzi vagy!!
    Neked aki a kordon másik oldalán áll az mind azért ment oda, hogy megdobálja a buzikat meg ellentüntessen? Az eszedbe se jut, hogy mondjuk valakinek éppen arra van dolga és vele van a gyereke is, és nem ellentüntetőként ment oda?



  • 103.  Skingirl 2010. 07. 05. 23:08

    Na ide figyelj buzikám! kezdjük az elején a skinhead-et s-sel írjuk te barom és nem sz-szel(de persze biztos véletlen rontottad el újra és újra:). Na kb te semmit nem tudsz a skinhead életformáról, a Hazáról, a nemzettudatról, a hazafiaságról tehát nem tudom, hogy mért csinálsz úgy mint aki mindent tud... Meg lenne egy kérdésem, mért vagy rá büszke, hogy buzi vagy? Azért mert most ez a menő, persze utánna csodálkozol, hogy szarrá vernek egy felvonuláson. Ha buzi is vagy, legyél az otthon, (bár szüleidet is sajnálom...) gusztustalankodj otthon, te féreg!!!

    A rasszizmusról annyit, ismerj meg és ítélkezz! Kb ez a motóm, megismertem a cigányokat, ítélkeztem: halál mindre
    megismertem a zsidókat és ítélkeztem:halál mindre
    és ugyan ez történt a kínaiakkal, a niggerekkel és sorolhatnám még
    Tehát nem azért utálok én személy szerint egyes fajokat mert nem fehérek, vagy mert kampós az orruk, hanem tapasztaltam, h milyenek...ezen gondolkozz el, ha olyat tudsz!



  • 104.  utálomabuzikat@freemail.hu 2010. 09. 28. 20:01

    Na te abberált állat remélem találkozok veled az utcán és jól beverhetem a fejedet! Ilyen dolgokat írva nem félsz? Ha lenne egy kicsi ész abban a hülye buzi fejedben törölnéd a honlapodat! De mivel nincs nem vagy életre való!



  • 105.  gyenizse.lajos@hotmail.com 2011. 05. 07. 10:34

    Nem tudom honnan veted az infót a skinhead témában de nagyon mellényúltál. Elnagyolt felszínes és minden szempontból torz képet festettél róluk. Ha nem ismered azt amit és ahogy képviselnek miért írsz baromságokat róluk. A zsidó dologról pedig csak annyit hogy folyamatosan csak sírnak pedig a világon rengeteg nép és etnikai csoportot ért már a történelem során annyi sérelem mint a zsidókat mégsem sírnak hanem talpra állnak . Na és a holokauszt majd akkor szóljon zsidó erről a dologról ha a talmud és a tóra nem rasszista és szegregált nézeteket tanít!



  • 106.  Csak 1 kommentelő 2012. 02. 04. 16:56

    Nekem igazából sok bajom nincs a zsidókkal, engem a cigányok zavarnak, és egy gond van (a leg nagyobb) a skinheadekkel hogy nem tudják kit vernek pl: van rendes cigány,zsidó,néger stb...(mondtam hogy nekem a cigányokkal van bajom de az ilyen idióta kan cigányokkal) én örülök hogy a skinhead ek meg verik a cigányokat DE CSAK AKKOR HA A ROSSZAKAT VANNAK JÓK IS nekem ez a véleményem.


A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelező, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.