«2012. első hétvégéje És akkor most jöjjön a 979-blog történetének leghosszabb című, de legrövidebb tartalmú bejegyzése: »

Adalék az NGVV-hez

2012. jan. 10.2012. jan. 10. 21:02 - írta: 979
Kategóriák: vélemény
Címkék: bankok, EchoTV, gazdaság, Orbán Viktor, politika, válság, videó

A Nagy Szovjet Szocialista Gazdasági Világválság egy ideje minden hírműsor velejét adja. Ezzel fekszünk, ezzel kelünk, és közben olyan kifejezéseket tanulunk, mint korábban még soha. Ezeket hozzá is csaphatjuk az olyanokhoz, hogy anthrax, aflatoxin, guargumi és társaik, de most nem ez az érdekes. Nyilatkoznak a kormánytagok, mindenféle közgazdászok, elemzők, brókerek, okos emberek, és ugyanazt a dolgot százféle megközelítésből is előadják, sokszor egymásnak ellentmondásos okokat és következményeket vázolva. Lassan olyan lesz ez a téma, mint a foci, tudniillik, hogy mindenki ért hozzá, és ennek megfelelően mindenki hülyeségeket is beszél.

Én nem is vállalkozom arra, hogy beleártsam magam a makrogazdasági dolgokba, és egy nagy összefoglalót írjak az egészről, esetleg véleményezzem a dolgokat, hiszen míg mikroökonómiát már háromszor is tanultam életemben (és napi szinten alkalmazom), a makroökonómia nekem már túl magas. Azaz biztosan megérteném, ha dolgom is lenne vele. Éppen ezért inkább csak egy műsorrészletet ajánlok, méghozzá az alábbi műsor első 5 percét. Nagyon tanulságos.

Itten van.

Azt hiszem, az illető megfogta ennek az egésznek a velejét. Pár ember — semmit és senkit nem kímélve — nagyot szeretne kaszálni, miközben mások ezt már most is naponta megteszik. Egész országokat képesek tönkretenni, és még csak le sem szarják, mi lesz az állampolgárokkal, mert őket csak a pénz érdekli. A magam részéről biztos vagyok benne, hogy Magyarország csak a következő préda. A vezetői meggondolatlan lépéseket tettek, magukra haragították a nagyhatalmak képviselőit, így brókeréknek nem kell attól tartaniuk, hogy fejjel rohannak a falnak. Lehet dagonyázni a főleg általuk generált szarban. Naponta elhangzik, hogy a forint-euró árfolyamot kívülről, szándékosan azért növelik minél magasabbra, hogy a kormányt az IMF-fel való megállapodásra kényszerítsék, annak pedig tudjuk, mi lesz a következménye. Akkor nem a 2% ÁFA miatt fogunk rinyálni, hanem olyan brutál dolgok miatt, amiket most még csak a jól értesültek tudnak elképzelni. Most azért szar Orbán, mert kicsináltat minket a nagytőkével, akkor azért lesz szar, mert abban állapodott meg, amiben meg kellett neki. Most monnyon le, mert tönkre tette az országot, akkor azért átkozzák majd, mert — Görögországhoz és Olaszországhoz hasonlóan — a Goldman Sach senki által meg nem választott helytartójának adja át a kormányrudat, szakértői kormányzás címén. És akik ma naponta verik magukat a földhöz, mert szerintük itt nincs demokrácia, azokat a legkevésbé sem fogja zavarni egy választások nélkül hatalomra kerülő, idegen hatalmat kiszolgáló ember uralma. Csak remélni tudom, hogy minderre nem fog nálunk is sor kerülni.

De máris elkalandoztam (és a kifejtés nélküli ide-oda belekapásnak mindig sok dühödt komment lesz a vége), pedig csak a videót akartam felkonferálni. Szóval a műsor további részét nem muszáj megnézni, meghallgatni, mert az már sok mindenről szól, és sokszor kissé patetikus, vagy éppen gyermeteg, de ez az első 5 perc mindenkinek ajánlott. Jó szórakozást hozzá!



  • 1.  defalla 2012. 01. 10. 21:30

    Nem vagyok dühös, csak elkeseredett. Nem bírom a három "úriember" stílusát. Sem a célozgatásaikat, sem a verbális kommunikációjukat. Kb. a 12. percig bírtam követni, bőven elég volt. Az is betette a kaput, amit a fickó mondott a BBC-nek.
    Mindezek ellenére sem hiszek a nemzetközi összeesküvésben.
    "vae victis"



  • 2.  979 2012. 01. 10. 21:56

    DEFALLA: nem is a 3 úriember, hanem a negyedik a lényeg, de látom, az sem hagyott hidegen. Összeesküvésben nem is kell hinni, elég az egymás után következő eseményeket logikusan sorba rakni, és nem elfelejtkezni arról, mi mozgatja a világot. Mindezt persze nem az 'a post hoc ergo propter hoc' jegyében (bár az sem feltétlenül ördögtől való).



  • 3.  defalla 2012. 01. 10. 23:36

    Sajnálatos, de ezt nem értem: "a post hoc ergo propter hoc"
    Mi mozgatja, mi mozgatja... Remélem előző életemben nem én gyújtottam meg Savonarola alatt a máglyát, s nem én vonattam vissza Galilei tételeit...
    (most látni csak, mennyit kivett belőled a suli - s ennek örülök)



  • 4.  defalla 2012. 01. 10. 23:39

    Eszembe jutott s megnéztem. Már sejteni vélem az idézetet. Megtanulom - hacsak ki nem esik a fejemből :/



  • 5.  imiblues@citromail.hu 2012. 01. 11. 2:23

    Se düh, se szomorkodás - egyszerűen értelenkedés.
    Komolyan úgy vagyok veled, mint a vidéki bácsi az állatkertben a zsiráf előtt - ez késztetett arra, hogy ezzel a kommenttel "coming-outoljak".

    A magánéletedben az elmúlt év megítélésem szerint sok sikert hozott, amihez ezúton őszintén gratulálok.

    Ami az echo tv égisze alatt műsorszolgáltatásként folyik, az a magyar média legalja - a jobbikos médiabirodalmat, ill. elmebeteg náci honlapok garmadáját nem számítva.

    De ha már újra politikai posztra adtad a fejed, akkor a mai MNO cikk sokkal testhezállóbb lett volna.



  • 6.  Captain 2012. 01. 11. 4:30

    Echo TV? Elvből nem nézem, nem néztem soha, és remélem, nem is nagyon fogom (esetleg a "nem árt tudni, mit mond az ellenség" megfontolásból).
    Én még annyira sem vagyok szakavatott közgazdász, mint te, de azért szoktam próbálkozni hogy a két év alatt elnyert tudásommal megértsem és véleményezzem, ami történik. A baj az, hogy Magyarországon (amellett, hogy ugye nem tankönyvekből szerzik az ötleteket ;) nagyon összefonódik OV hatalmi érdeke és taktikái a gazdasági irányvonallal. Nem tartozom azok közé, akik szerint minden az elmúlt nyolc év hibája és azok közé sem, akik szerint az egész gazdaságpolitika szar. Viszont azok közé sem, akik az ország bajait a láthatatlan és gonosz brókerekre kenik. Gyenge és elcseszett gazdaságú országgal könnyű kikezdeni, márpedig a szocialista kormányok öröksége és a jelenlegi kormány lassan kétéves tevékenységének eredménye egy gyenge és kiszolgáltatott ország. Saját magunkat kevertük bajba, és nem kell csodálkozni azon, hogy vannak, akik ezt kihasználják. Az ember az csak ember... :S
    Viszont nem hiszem, hogy bárkinek is érdeke lenne bedönteni Magyarországot. Ez egy kicsi és jelentéktelen ország, ez szomorú, de így van - gazdasági szempontból legalábbis.
    A demokratikusan megválasztott miniszterelnökök leléptetése és nem megválasztott vezetők installálása antidemokratikus és nem túl elegáns, de nagy bajban nem lehet a véletlenre és a szerencsére bízni, hogy a bajban lévő, és az egész eurozónát és EU-t veszélyeztető országokat ki vezeti. Nem kívánom ezt a sorsot Magyarországnak - azok közé sem tartozom, akik minden áron OV bukását és megaláztatását akarják látni.
    Bonyolult dolgok ezek, de szerintem ha a mostani kormány kicsit "szervilisebben" és együttműködésre törekvőbben viselkedett volna, akkor távolról sem lenne ekkora a baj. Én nem vagyok jobbos szimpatizáns, de 2010-ben bennem is volt remény, hogy ha máshogy nem is, gazdaságilag azért lehet jobb, lehet élhetőbb, lehet emberibb az ország. Sajnos tévedtem.



  • 7.  ovidius 2012. 01. 11. 9:43

    Captain: "ellenseg" ??? Komolyan igy, "ellenseg"-kent gondolsz ezekre az emberekre?



  • 8.  Captain 2012. 01. 11. 10:01

    Ez egy példa volt, ha jól tudom, ez egy szólás, amit én most idéztem. Természetesen nem ellenségként gondolok rájuk, elnézést, ha félreérthetően fogalmaztam.



  • 9.  VanderStel@rand.com 2012. 01. 11. 10:35

    Akit feszélyez az echo tv, nézze meg a bbc honlapján. Hozzátennék némi háttérinfót: www.telegraph.co.uk/finance/economics/8792829/BBC-financial-expert-Alessio-Rastani-Im-an-attention-seeker-not-a-trader.html
    Ha a bbc lehozta, csak van benne valami igazság, a mai mno-t én is ajánlom.
    Örülök, hogy újból politizálsz.



  • 10.  979 2012. 01. 11. 13:59

    DEFALLA: ez a hibás okfejtés egyik típusa. Magyarul annyit tesz, hogy "utána van, tehát miatta van". Az egyik egyetemi szigorlaton (módszertan) szerencsém volt ahhoz a tételhez, ami éppen a hasonló esetek variációit taglalta. Na, az 5-ös lett :)

    IMIBLUES: már amikor kitaláltam, hogy ez a videó lesz jelen bejegyzés veleje, akkor tudtam, hogy lesz olyan komment, ami nem az elhangzottakról fog szólni, hanem az EchoTV-ről magáról. Én is beleesek néha abba a hibába, hogy nem a tényeket nézem, hanem azt, hogy ki mondja. Esetünkben pedig nem az EchoTv a hírforrás (az csak a közvetítő közeg), hanem a BBC, azzal meg már csak nincsenek olyan nagy bajok. Ettől függetlenül az EchoTv egy szar, pontosabban olyan, mint az áruházban a DVD-turkálós ketrec: tele van szarral, de néha kincsekre bukkan benne az ember. Én sem nézem a műsoraikat, de van néhány, amit a neten meg szoktam hallgatni, munka közben.
    Az MNO cikk is testhezálló lett volna, vagy Andrassew és Török esete az operaházi rézgombokkal, de én most ezt választottam, mert ehhez volt kedvem. Gyakorlatilag minden nap akad valami, amiről írhatnék, de ahhoz sem kapacitásom nincs, se a blogom nem tematikus, ezért csak csipegetek néha.
    A gratulációt pedig köszönöm, és örülök, hogy hozzászóltál.

    CAPTAIN: az EchoTv-vel kapcsolatban lásd fent. A gazdasági kérdésben pedig (bár korábban megemlítetted), a szocializmus öröksége és a jelenlegi kormány intézkedései közötti időszakról (azelmúltnyolcév) diszkréten hallgatsz. Pedig szerintem minden tényezőnél súlyosabban hat például az abban az időszakban felhalmozott irdatlan adósság. Ha az nem volna, és a kamatai nem terhelnének bennünket minden eddiginél jobban, nagyobb lenne a mozgástér is. Bírom, amikor a hitel visszafizetése után az árfolyamváltozás miatt megnövekedő maradék államadósság felett jókat röhögnek a kedves ellenzékiek (az alaptörvényben kikötött államadósság-plafon miatt), de azt elfelejtik megemlíteni, hogy ha annyit sem fizetnek vissza, a jelen helyzetben még durvább lenne az arány. Jaj, annyit lehetne erről írni, ha volna időm.
    Az összeesküvésre azért még ki akarok térni. Egyrészt nyilván tanultál történelmet, és tanultál egy csomó olyan tényt, ami kicsivel a tényekké válás előtt összeesküvésnek minősült volna (gleiwitzi incidens, katyni mészárlás, hogy messzire ne menjek az időben), másrészt ha még én mondanám, vádolható lennék összeesküvés-elméletek gyártásával, de nem én mondom, hanem az úriember, hogy (például) a világ ura a Goldman Sachs. Ezzel a "jaj, ez csak összeesküvés-elmélet" kijelentésével lehet neki menni a fának, akkor is, amikor már majd kiveri az ember szemét.
    Itt egy kormányok felett álló hatalom, akinek megvannak a saját érdekei és lehetőségei, és most (is) felhasználja az utóbbiakat ez előbbiek érdekében. Hol itt az összeesküvés? Ez csak politika.

    VANDERSTEL: köszi a segítséget, mert nekem nem lett volna türelmem az eredetit felkutatni. Örülök, ha örülsz, de a végén még úgyis megbánom, hogy engedtem magamnak...



  • 11.  Monogon 2012. 01. 11. 16:13

    - A magyar gazdaság ma a külföldi behatások számára érzékeny, hiszen eleve kis tényező és hét évtized módszertana igencsak a padlón tartotta, amiből az elmúlt kettő még egy tucat ellentmondást bevitt, övön aluliként, szóval most kb kilencmillió ember itt fetreng a földön a golyói köré görnyedve (képletesen).
    - elvileg válsághelyzetek jobbra-balra a világban, hogy kik okozták, a túlélését kereső kisemberke számára tökmindegy, főleg ha nem ő maga határozza meg a vagyona értékét/tulajdonosát... ugye egy fogyasztói/hitelfelvevői társadalommá alakultunk 1990 óta, tehát saját tulajdonunk/döntésünk nem sok maradt (átlagosan)
    - és egy apró kérdés: eddig hány olyan világválságból/világégésből/háborúba fojtott újratőkésítésből maradt ki MO, amelynek a valós költségeit a nagyobb hatalmi központok a kisebb országokra terhelték? Tudtommal egyből sem... szívás



  • 12.  imiblues@citromail.hu 2012. 01. 12. 1:24

    Már megbocsáss, de amit írtál, ahhoz nem köll BBC, ölég ha elolvasod Frei Tamás legújabb "Best-seller" művének ismertetőjét a metró ablakán.



  • 13.  Captain 2012. 01. 12. 8:12

    979: Ok, ez a fajta EchoTV hozzáállás már testhezállóbb nekem is.
    Én nem hallgatok diszkréten az elmúlt nyolc év hibáiról és visszaéléseiről, az ezzel kapcsolatos véleményemet pedig leírtam már sok helyen, többek között itt is. Nyilván nem minden a jelenlegi kormány hibája, aminek a kritikája fölött viszont te siklassz át, a kommentemnek arra a részére ugyanis nem kaptam választ :)
    Az ember csak ember, mondom megint, ennek része az is, hogy belerúg abba, aki már amúgy is a földön fekszik, kihasznál másokat és önző, kurva önző. Ez a viselkedés természetesen jelen van mindenhol, legyen szó akár az üzleti világról, akár a magánéletről. Nem mentem, nem igazolom, csak elismerem, hogy van. Nyilván vannak, akiknek jó egy recesszió, olyan ez, mint amikor államok nagy cégek és vállalkozók nyomására indítanak háborút mert az jó az üzletnek, jönnek a megrendelések, stb. Hogy közben milliók szenvednek, kit érdekel? Ez undorító, az volt akkor is, és az most is.
    Viszont fenntartom, hogy nem MINDEN vezethető vissza erre. És fenntartom a kormánnyal kapcsolatos kritikáimat, amikre választ is várok :)



  • 14.  robbiedani 2012. 01. 12. 21:32

    megnéztem a bbc riportot, a többi nem érdekelt. úgy tűnik nekem, ezzel fel is mentetted nem csak a mostani de a korábbi kormányokat is minden alól. innentől meg mindegy ki mit mond, vagy tesz.



  • 15.  everyday_normalguy 2012. 01. 13. 10:29

    Nem nyitottam meg egyetlen linket sem a fentiek közül, csak a kezemet figyeljétek, mert kizárólag a hozzászólások alapján találtam ki az alábbiakat:

    A BBC-s link az a tavalyi videó, amelyen egy kanadai(?)/amerikai(?), olasznak kinéző, lenyalt hajú bróker beszél arról, hogy be fog dőlni az európai gazdaság, és ezen mekkorát lehet kaszálni, és hogy neki csak ez a fontos?

    Aha. Nem tudom bizonyítani, hogy a 979 által leírt tünetek mögött kevésbé tudatosan összehangolt gazdasági és politikai cselekvések sorozata, mintsem egymástól független szereplők főbb trendeket követő magatartása áll. Kizárólag e hozzászólás további részére elfogadom, hogy létezik az az ármány, amely ugyanúgy magyarázhatja a Magyarországgal történteket, mint egyszerűen az, hogy alulinformált emberek felületes információk alapján nyomkodnak gombokat, a fő szövetségeseinknek meg már tele van a nemiszerve a magyar kormánnyal.

    Akkor a következőt kérdezem: ki titkolta el a Fidesz elől ennek az ármánynak a létezését és a működési mechanizmusait? Bocs, de ha egy bayerzsolt is ilyen szinten vágja a nemzetközi financtőke összeesküvései 101 kurzus anyagát, akkor kormánytagoknak minimum szigorlati szinten kéne ismernie. Nem?

    És szintén: ki okozta azt az irdatlan tudathasadást a kormánytagok elméjében, hogy egyrészt képesek voltak számtalanszor utalni az államadósság mértékére, és másrészt, ezzel párhuzamosan olyan gazdaságpolitikát kialakítani, amely mintha nem is hallott volna erről a körülményről?

    Vajon miért van az, hogy viszonylag sok, Magyarországhoz hasonló állam mozog ugyanezen a piacon, viszonylag konszolidált gazdasággal? Milyen szerepet játszhat ebben az, hogy ezekben az országokban nagyobb mérsékletet mutatnak a pártok a hatalmi harcok jóléti terepre terelése terén?

    979: akármelyik narratíva, vagy a kettő bármelyik átmenete igaz (tudatos, összehangolt támadás vagy a negatív hírek által gerjesztett, többé-kevésbé spontán, független reakciók együttes hatása), én azt várnám el a kormánytól, hogy az előre látható kockázatokkal számoljon a politikájának kialakításakor, de legalább a végrehajtásuk közben figyeljen fel az ország érdekeivel ellentétes fejleményekre, és korrigáljon. Bocs, de ha igaz a te narratívád, akkor még rosszabb a helyzet: az azt jelenti, hogy tényleg direkt a falnak szaladt a kormány. Minek? Hogy ezt demonstrálja???



  • 16.  979 2012. 01. 13. 18:44

    MONOGON: magam is azt gondolom, és hirdetem, hogy a bajok a szocializmusból kapitalizmusba váltáskor súlyosbodtak. És nem pusztán az üres kasszák, az életképtelen üzemek, a privatizáció vagy az öröklött hitelek (azaz az állami szint) miatt, hanem a társadalom szintjén is. Egy csomó munkanélküli lett, felszínre buktak olyan szociális problémák, amik addig is léteztek, csak a rendszer irányítói letagadták őket (ezért is volt a szociológia sokáig tiltott, 'burzsoá áltudomány'), és a gulyáskommunizmus éveiben kezdődött tendenciák hirtelen felerősödtek. Mindenki javakat akart magának, amiket korábban nem vehetett meg, pedig lett volna rá pénze, mert nem lehetett azokat kapni vagy kimondottan tiltólistán voltak. Ez, és a konzumidióta fogyasztói magatartás általánossá válása vezetett szerintem odáig, hogy állandóan a szomszédra kellett licitálni a javakban, és ezeket akkor is meg akarták (akarják) szerezni egyesek, ha nincsen vagy nem volt rá pénzük. És akkor itt a válság. . .

    A kimaradásról meg? Amikor a nyugati világ Amerikába mászkált, és gyarmatosította a világot, akkor mi a törököktől védtük Európát, aztán nyakunkra ültek a Habsburgok, jött a vesztes I. Világháború, Trianon (mint kegyelemdöfés), II. Világháború, a Marshall-segély visszautasítása, KGST, kommunisták, majd ők nevetve távoztak, mi meg itt álltunk, bámulva az új világra, felismerve, hogy évtizedekkel le vagyunk maradva mindenről és mindenkitől. Röviden.

    IMIBLUES: ehhez elég volt valóban, mivel nem vagyok szakember, hogy átfogó és mélyreható gazdasági elemzést írjak, meg nem is akartam ilyennel próbálkozni. Csak röviden, tömören, és akkor van blog is, meg marad időm az életre is (és persze így sokkal több dologba lehet belekötni, aztán mehet a kommentháború :) ).

    CAPTAIN: nem általában véve írtam az diszkrét hallgatást, hanem a kommented egyetlen mondatára, amiben a szocializmusról rögtön Orbánékra ugrottál. Hogy miért nem feltétlenül rossz a kormány gazdaságpolitikája? Nos, mert számos olyan intézkedés van, ami rövid távon sok ember érdeksérelmével jár, de hosszú távon a társadalom javát szolgálja. Ilyennek tartom a korengedményes nyugdíjak rendezését, a magán-nyugdíjpénztári rendszer lebontását (ami ugyan hosszú távon talán megérte volna, de rövid- és középtávon mindenképpen baromi káros volt), a dohányzás szigorítását, a mezőgazdasági termelők terheinek könnyítését, stb. Bizonyos intézkedéseket felkap a média (főleg, amivel hergelni lehet a tömegeket), de a háttérben van például egy valag olyan adótörvény-változás is, ami számos kiskaput zár be. Például ne alapíthasson olyan ember újabb vállalkozást, aki korábban már adótartozással szüntetett meg egy másikat, hogy csak egyet említsek.
    Az egykulcsos adó se lenne rossz, ha a válság miatt nem tartalékolnának az emberek, és nem a hitelkamatokra menne el a plusz pénz, meg aztán utólag könnyű bölcsnek lenni. Nem állítom, hogy a kormánynak nem kellett volna számolni ezzel, mert azért van ott, de mivel az én életmódom kábé ugyanez, ha vádolnám őket, magamat is vádolnám (ti. mindig túlzottan optimista vagyok).

    Az 'ember ilyen' kezdetű megértő gondolatmenet pedig helyénvaló, csak hiányolom, hogy néha a kormány tagjaira vagy legalább en bloc a politikusokra alkalmaznád ugyanezt. Mert a politikus 'ilyen', hogy ha teheti, minél több hatalmat akar szerezni magának, és biztosítani akarja a pozícióit. Ez nem a demokrácia halála, hanem annak egyik eleme.

    Folytatom, de most dolgom van. A többiektől elnézést ezért.



  • 17.  Lobo-chino 2012. 01. 14. 20:29

    kíváncsi vagyok a véleményedre, hogy ahhoz mit szólsz, hogy a pártlap Magyar Nemzet címoldalon ezzel riogat: mno.hu/belfold/a-melegek-hazassaga-es-gyurcsany-ferenc-az-eu-elvarasa-1042381
    miért kell ezt szerinted? miért kell hergelni ezzel?

    (kepviselofunky.blog.hu/2012/01/10/a_melegekre_toljak_a_kormany_hulyeseget



  • 18.  Captain 2012. 01. 15. 7:13

    979: Egy kis ellentmondást vélek felfedezni. Egyetértek abban, hogy jók a hosszútávú stabilitás érdekében hozott döntések, még akkor is, ha ezek most fájnak. Viszont akkor ezek alapján a MNYP-pénzek államosítása baromira nem érte meg, mert az ellenkezője történik annak, ami üdvös lenne: rövid távú haszonért cserébe áldoz be egy hosszútávon kifizetődő befektetést. Abban az esetben tudnám ezt megérteni, ha az így befolyt pénzből esetleg olyan dolgokba fektettek volna be, amikből hosszútávon is jó pénz jön, de ha jól tudom, akkor ez a 3000 milliárd forint folyó kiadások fedezésére ment el. Javíts ki, ha tévedek.

    Az ember ilyen, és én megértő vagyok. De egy dolog a megértés, és egy másik az, hogy mit tartok helyesnek. Megértem, hogy az ember természetétől fogva képes rossz, önző dolgokra, és mások kárára meggazdagodni pont ilyen. Mint ahogy a hatalomközpontú kormányzás is. Ez önzőség és az egyén érdekeinek a rá bízott közösség érdekei fölé helyezése. Ez nem a demokrácia halála, de közelebb visz felé. A felelős vezetés, a belátás, a választott tisztségnek az ország boldogulásáért való felhasználása az, ami a demokrácia egyik eleme, nem pedig a hatalom évtizedekre való bebetonozása.



  • 19.  chris 2012. 01. 15. 20:28

    Captain, nem tévedsz: azt a 3000 milliárdot eltapsolták (illetve eltapsolják)folyó kiadásokra (remélem, ezért felelősségre vonják őket)... és szétvertek egy rendszert, ami a jövőbeli nyugdíjrendszer egyensúlyát biztosította volna... és nem kell elhinni azt a demagóg dumát, amivel indokolták, mert az hülyeség!



  • 20.  979 2012. 01. 16. 18:36

    folytatás

    GUS: a nézőpontod alapján ezek szerint igen, szóval nem is érdemes élni, menjünk a Dunának (vagy a Temzének). Nyilván neked is indifferens, hogy Budapesten élsz vagy nyugatra költözöl, hiszen úgyis mindegy...
    ...csak viccelek. Én úgy gondolom, bármilyen szűk mozgástér mellett is megvan az adott kormányzat döntési joga és lehetősége ebben vagy abban az ügyben. A helyzet éppen azért ennyire szar, mert a legutóbbi államadósság-csökkentő kormányzat regnálása óta eltelt időben sikerült az egekbe feltornázni a hitelállományunkat.
    Itt látszik is:
    akk.hu/object.c693e119-153c-49bc-bc3d-71f805d83db1.ivy
    Szóval éppen az előző kormányokat terheli a legnagyobb felelősség a kiszolgáltatottságunk miatt, szó sincs felmentésről csak azért, mert akik tehetik, ezt most kihasználják.

    EVERYDAY_NORMALGUY: ugye nem felejted el, hogy nemcsak a magyar kormány, hanem fél Európa, az USA és még nyilván számos kevésbé érdekes ország is komoly bajban van, azaz a kérdéseid egy része rájuk ugyanúgy vonatkozhatna? Ők is fejjel mennek a falnak? A görögöket talán nem az adósságból finanszírozott jólét vitte a tönk szélére (+ugyanezek az üzleti körök?). Más kérdés, hogy itt sose volt olyan jólét, mint ott (sokaknak, de nyilván nem mindenkinek), így már megint nem fair, hogy mi nem a tutiból zuhanunk vissza a szarba, hanem eleve a szarban tapicskolunk, és abban süllyedünk még lejjebb (de legalább nem tudjuk, milyen az a tuti, így nem fáj annyira). De ez mellékzönge.

    Az állítólagos szövetségeseink meg — mivel ugyanúgy szarban vannak — csak addig a szövetségeseink, amíg az érdekeik nem ütköznek a miénkkel. A nagy Unióban, ahol mindenki egyenlő, szabad a tőke áramlása, tilos a verseny korlátozása (stb.) Sárközy sutyiban azért az étkezési utalványokért nyavalyog nálunk. Mindegyik ország, amelyiknek nem olyan vezetése van, mint amilyenek nálunk váltották egymást az utóbbi időben a saját előnyére és más ország (esetleges) kárára igyekszik ténykedni, még ha kifelé nem is ezt mutatja. Persze, ez harc, ahol megvannak az erőviszonyok, és gyengeségünk okán eleve a vesztes oldalon vagyunk, de vajon meddig kellene nekünk mosolyogva benyelni mindent, anélkül, hogy legalább próbálkoznánk?

    A fejjel a falnak menés meg akkor van úgy, ha a kormány valóban tudta, mi következik, milyen sorrendben. Nekem úgy tűnik, az ilyesmit sehol senki nem tudta, maximum az olasz fejű, lenyalt hajú bróker és társai. De talán még ő(k) sem.

    LOBO-CHINO: a pártlap Magyar Nemzet az összes többi pártlaphoz hasonlóan vagy találgat, vagy a megbízható és a kevésbé megbízható források minden apró rezdülésére lecsap, főleg azokra, amelyekkel a másik oldalon (politikai vagy világnézeti) ütni tud. Ebben semmi szokatlan vagy különös nincsen.
    Más pártlapok például hónapok óta azzal riogatnak, hogy Magyarországon diktatúra van, holott nincs.

    CAPTAIN: lehet vitatkozni a MNYP rendszer kicsinálásán, de ha figyeltél, én a magam részéről azt írtam, hogy hosszú távon 'talán'(!) megérte volna, ezt azonban pusztán csak azért írtam, mert igyekszem megengedő lenni. Ezzel szemben azért én határozottan azt gondolom, hogy káros volt a rendszer, és csak egyes üzleti köröknek származott belőle busás haszon...de ezt kár lenne elölről kezdeni. Az abból származó pénz javát az államadósság csökkentésére költötték, ami az árfolyam-ingadozások miatt látszólag kidobott pénz volt — merthogy hajlamosak vagyunk elfeledkezni arról, hogy a csökkentés nélkül az az adósságtömeg mostanra még nagyobb terhet róna a költségvetésre (hiszen a kifizetett összeg értéke is nőtt volna az árfolyam miatt). Egyrészt emiatt, másrészt pedig a kamatterhek csökkenése miatt úgy gondolom, hogy ez hasznos lépés volt. Hasznosabb, mint szétosztani a 'rászorulók' között, vagy addig ülni rajta (tartalékolni), amíg egy ehhez hasonló helyzetben hirtelen (vagy akár lassan) értékét veszti. Kamatterheken azokat az összegeket értem, amelyek az államadósság csökkentésére fizetett összegek miatt a továbbiakban nem merülnek fel, így hosszú távon kimondottan hasznot hajtanak az országnak. A MOL-t nem ebből a pénzből vettük vissza? Mert ha igen (és egyébként is) nem pusztán a nemzetbiztonsági kockázatot csökkentettük, de a MOL busás nyeresége osztalékként szintén az államkasszát gyarapíthatja (idővel elérve magát a vételárat is).



  • 21.  everyday_normalguy 2012. 01. 16. 19:40

    979:

    Kicsit relativizálsz, nem?

    www.standardandpoors.com/ratings/sovereigns/ratings-list/en/us

    Ezt érdemes megnézni, hogy legyen valami viszonyítási alap arra nézve, ki mennyire van szarban.

    Egyébként igen, az euróválság ügyében fejjel mennek a falnak az eurózóna tagjai a késlekedéssel, bizonytalansággal, határozatlansággal, rövidtávú gondolkodással (ahogy azt sokan, sok helyütt, és sokszor meg is írták). De ez miért és hogyan menthetné föl a magyar kormányt? Miért nem inkább azt kéred számon rajta, hogy nem használja ki okosan ezt a konfliktust a saját érdekeinek érvényesítésére?

    És igen, a szövetségesi kapcsolat pont azt jelenti, amit leírtál: valamilyen értékközösség, valamilyen egyetértés és szolidaritás, amely nem jönne létre közös érdekek, meg az egyes szövetségesek számára elérhető előnyök nélkül, és amelyen belül nagyon erősen érvényesülnek az erőviszonyok és a nemzeti érdekek - ezen nem szokás csodálkozni, ez mindig is a nemzetközi politika alapvető szabálya volt, Palmerston (meg azóta sokan) csak kimondták. Ennek ellenére intelligens, tehetséges szereplők ügyes politikával elérhetik, hogy azonos érdekű egyéb szereplőkkel összeállva hatásosan képviseljék az érdekeiket, stb. Az egyetlen út, amely biztosan nem vezet célra, az az elszigetelődés és a többi szereplő szempontjainak a semmibevétele, a felesleges vagy eleve esélytelen konfrontáció, főleg, hogyha a szövetségből való kilépés valójában nem opció az illető szereplő számára. Ezt még a külügyminisztériumi gyakornokok is tudják (ha nem is feltétlenül a Bem téren, de Bukarestben, Pozsonyban, Prágában, Talinnban meg még egy csomó, hozzánk hasonló helyen igen).

    A kommentek között olvastam a történelmi fejtegetéseket, és hát valóban, kishazánkban soha sem hasonlított igazán az élet egy rózsaágyásra, meg tényleg sokkal jobb lett volna, ha 2002-től nem követ el az MSZP-SZDSZ egy nagyobbfajta fiskális ámokfutást, stb.

    ÁMDE: Ezek az előzmények jelentősen beszűkítették ugyan a mostani kormány mozgásterét, de ez nem mentheti fel őket bármilyen irracionális politika vagy bármekkora kudarc alól. Ha valaki rászorul kölcsönökre (ahogy Mo.), akkor sajnos nagyon oda kell figyelnie azoknak az érzékenységére, akiktől kölcsön tud kérni. Ha valaki egy olyan klub tagja, amelyben nagy befolyása van egy-két országnak, akkor nagyon óvatosan kell vigéckednie az illető országok nagyvállalataival (bár pont a játékpénznyomtató ingyenélőket nem sajnálom, csak azt, hogy az ilyen-olyan utalványokra szóló adókedvezmények teljes eltörlése helyett állami ingyenélőknek játsszák át ezt a piacot). Ha valaki nagyon nagy szarban van, és ennyire kitett egy sor külső hatásnak, akkor nagyon jól meg kell válogatnia, milyen frontokat nyit meg, és milyen stratégiát követ, akár van 2/3-a, akár nincs. Ha valaki azt állítja, hogy konzervatív, akkor nem gondolhatja azt, hogy konzultáció nélkül, rohanva és egyszerre tudja megváltoztatni az állami működés szinte összes fontos területét, mert azt a komcsik gondolják. Ilyet normális emberek egyszerűen nem csinálnak.

    Ezek evidenciák, ilyeneket egy kormánynak tudnia kéne. Ha Fidesz szavazó lennék, most rendkívül dühös lennék, amiért felesleges konfrontációval, zsákutcás döntésekkel elszalasztotta ez a kormány azt a lehetőséget, amit a 2/3 jelenthetett volna. Én viszonylag sok Fidesz szavazót ismerek, aki ezt pont így érzi. Lehet relativizálni, meg azon sóhajtozni, hogy milyen nehéz helyzetben kell kormányoznia a Fidesznek, dehát még egy süllyedő hajón sem elfogadható, ha tábortüzet rakat a kapitány a mentőcsónakokból...



  • 22.  imiblues@citromail.hu 2012. 01. 18. 8:13

    Szerintem ha szerinted azért jó a gazdpol, mert bezár egy csomó kiskaput, akkor nagy a gond, mert ez a könyvelői vélemény nyilván megfontolt, tapasztalatokkal alátámasztott vélemény - és azt jelenti, hogy Magyarországon a gazdaságpolitikának a csalókkal szembeni küzdelemről kell szólnia, mert olyan sok az adócsaló.
    Viszont ha így áll, akkor már kicsit más fénybe kerül az elmúltnyóccév adósságnövekedése is.

    De egyébként nem gondolom így. Szerintem fontos, de nem lényegi része a gazdpolnak ezafajta fehérítési próbálkozás.
    Ami lényegesebb, hogy a kormánynak a hitelessége az elmúltegyév miatt padlót fogott. Igenis, az az önkényuralom felé mutató változás, hogy pl. a bankadót annó tárgyévre vetették ki. A gazdálkodónak meg kell adni a lehetőséget, hogy a szabályok ismeretében hozzon döntéseket, és próbálhassa optimalizálni a nyereséget/veszteséget.
    A kötmanyup zsarolással történő államosítása sem egy jogállami művelet, a kapcsolódó Alkotmánybírósági hatáskörcsökkentéssel megfejelve pláne nem az.
    Nagyon nem tetszik, amikor unortodox lépésekről beszélnek. A legtöbb lépésük nettó jogtiprás, visszaélés a kétharmaddal.

    Nem is nagyon lehet egyébként gazdaságpolitikáról beszélni, az utolsó pillanatra hagyott rögtönzések nem nagyon álnak össze. Talán a családi adókedvezmény az, amivel egyet tudok érteni, és ami mögött látszik a szándék (gyermekvállalás ösztönzése) ami akceptálható. De már a más-más adóalapra számított "egykulcsos" (amit alaptrövénybe betonoznának, ha hagyná az EU) nem jött be; a senki-se-járhat-rosszabbul hazugsága miatti kényszerű lépések (bérkommandó/állami bérkompenzáció), utolsó utáni pillanatra hagyott cafetéria egyáltatlán nem szép megoldás, és mutatja, hogy nem igazán kiérlelt amit művelnek.



  • 23.  979 2012. 01. 18. 20:40

    EVERYDAY_NORMALGUY: nem relativizálok, csak bekapcsolom a tévét. Azon túl ugyanis, hogy Magyarországot most már extrém módon — és szerintem teljesen indokolatlanul — alázzák, a hírek jelentős része arról szól, hogy a görögök már megint szarban vannak Papadémos ténykedése ellenére is, hogy a németek ezt nem szívesen finanszírozzák, hogy újabb 9 európai országot leminősítenek, hogy Amerika nem kíván az euró-válság megoldásában segédkezni, mert megvan a maga baja, hogy nem akar (nem tud) továbbá egyszerre két háborút vívni, hogy a szlovákok hozzánk járnak vásárolni, mert akkora a drágaság, és biztosan találnék még pár ide vágó hírt, ha nagyon elmélyülnék benne. Oké, ezeken a helyeken abszolutértéken még nem akkora a szar, de magukhoz képest feltétlenül.

    A szövetségesekről annyit, hogy az már a csatlakozás előtt is látható volt, és azóta számos más jel is utalt erre, hogy Magyarország Európai Unióhoz történő csatlakozása inkább volt a régi, nagy országoknak kedvező, mint nekünk. Piacszerzés, tőkeszerzés, olcsó munkaerő és a konkurencia kiiktatása a nagy, magasztos elveken alapuló törvények segítségével, amilyen a mostani helyzet is, amikor olyan dolgokba ugatnak bele, amihez egy idegen országnak egyébként semmi köze. Nyilván ezt a vezetőink is tudták/tudják, de azzal is tisztában vannak/voltak, hogy a csatlakozás elkerülhetetlen volt. Ez rendben is van, csak ne verjük földhöz a seggünket, hogy mennyire benne vagyunk a tutiban (és ez nem rád vonatkozik). '90-ig a Nagy Testvér seggét kellett nyalnunk (miközben a sajátunkat már kicsípte a szar), most meg egy másikét, ennyi történt.

    A kormány fejjel-a-falnak politikáját magam is kárhoztatom (lásd a korábbi kommenteket), ugyanakkor megengedem (nyilván elfogultságom miatt is), hogy ebben esetleg van valamilyen tudatosság is, csak azokba a kártyákba még nem látunk bele. Ott van például a bankadó kérdése, ami először világraszóló botrány volt, és csak azután vezették be újabb és újabb országok, hogy mi meg mertük lépni. Sőt, tudtommal most már európai szintű bankadót (tranzakciós adó, vagy mi) is megszavaztak, bár a tényleges bevezetése még évek kérdése. Ettől eltekintve ebben nincs köztünk vita. Aki az oroszlán bajszát húzgálja, az könnyen rakta veszthet.

    A meccs meg egyébként nincs lejátszva, mert a hitelminősítők ellen egyre többen és egyre hangosabban lázadnak, ráadásul még az is elképzelhető, hogy olyan szövetségeseket sikerül találnunk, akik eddig az ellenségeink voltak. Bízom benne, hogy a kormány a színfalak mögött rendesen végzi a munkáját.

    IMIBLUES: nem, én nem gondolom úgy, hogy a kiskapuk és a törvénytelenségek elleni küzdelem a gazdaságpolitika része volna. Egy-egy kormány gazdaságpolitikája lehet ilyen vagy olyan, de a kiskapuk, az adóelkerülés és az adócsalás elleni küzdelem ettől függetlenül kelljen működnie. Ez elsősorban az egész társadalom, másodsorban a mindenkori kormány érdeke is.
    Ha így állna (tehát ellenkezőleg volna), az sem mentené fel a megelőző kormányok ténykedését, hiszen akkor sem kapnánk választ a "hol a pénz?" kérdésre. Ne felejtsük el, hogy a Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai triónak messze nem kellett ennyi adósságot törlesztenie (kamatokkal), mégis folyamatosan adót emeltek, és még egy rakat államadósságot is gyártottak mellé, miközben az országon pozitív eredmények finoman szólva sem látszanak meg.

    Abban egyetértek veled, hogy a döntések és a törvénykezés túl kapkodó és ez kiszámíthatatlan környezetet teremt a gazdasági szereplők számára. Én már csak tudom, vállalkozóként és könyvelőként is. Ugyanakkor azt is szem előtt kell tartani, hogy a válság miatt világviszonylatban is egyik napról a másikra borul egy csomó minden, így szükséges is a gyors reakció, a beavatkozás.



  • 24.  chris 2012. 01. 18. 21:17

    Senki nem alázza Magyarországot, ez csúsztatás (a fityisz is ezzel tömi az emberek fejét)... a kormányodat ítélik el, "alázzák"! Ez nem Magyarország!

    És a bankadó nem egyenlő a tranzakciós adóval: a tranzakciós adó részvény, kötvény, származékos ügyletekre kivetendő adó lenne.

    Imibluesnak adott válaszodban hiányoltad a múltbeli pozitív eredményeket. A Bajnai féle irány pozitív irány volt, mindenki által elismerten. Kétnyelvű Viktorod által is, igaz csak a nemzetközi irányba. Most látsz pozitív eredményeket egyáltalán? Ja, tudom, a hitelminősítők, meg a nemzetközi tőke, meg a szociialista propaganda... aha:-)



  • 25.  everyday_normalguy 2012. 01. 18. 21:41

    979: Jó, hátha bízol benne, bízol benne. Bár rendkívül ellenszenves nekem a Fidesz is, Orbán is és ez a kormány is, nyilván csak örülhetnék, ha igazad lenne. Talán ebben még bíztam is volna, mondjuk két évvel ezelőtt.



  • 26.  imiblues@citromail.hu 2012. 01. 19. 9:31

    "Ott van például a bankadó kérdése, ami először világraszóló botrány volt, és csak azután vezették be újabb és újabb országok, hogy mi meg mertük lépni."

    Te mindent beszopsz?!

    www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20040923atmeneti.html



  • 27.  979 2012. 01. 19. 19:48

    CHRIS: filozófiai kérdés, hogy amikor Magyarország miniszterelnökének címeznek olyan monológokat, hogy az országban egyes drága, felkészült képviselő urak zsidó családjának félnivalója van, az akkor most a miniszterelnöknek szól, vagy a miniszterelnököt megválasztó polgárok összességének, és folytathatnám más hasonló kijelentések, állítások és cikkek garmadájával. Köztük akár olyanokkal is, amikről utóbb kiderült, hogy a tények ismerete nélkül íródtak, vagy főnöki nyomásra lettek olyan túlzóak, amilyenek lettek.

    A bankadó és a tranzakciós adó lényege ugyanaz: a pénzvilág képviselőinek nyerészkedéséből szed vissza valamennyit az országok/Unió költségvetésébe, egyik intézményes, másik egyéni szinten.

    Az eredményekről meg annyit, hogy 8 évnyi kormányzás utolsó fél évét pozitívnak állítod be, és szerényen szemet hunysz a megelőző 7,5 év károkozásáról, majd 1,5 év kormányzástól vársz látványos eredményeket, miközben te magad is tudod, hogy a legnagyobb átalakítások eredményeihez legalább 1 teljes év kell. Ez kettős mérce és aránytalanság.

    A kormányom pedig a tiéd is, mivel együtt választottuk meg, bármennyire is fájlalod ezt. Ez a demokrácia: a többség akarata érvényesül.

    EVERYDAY_NORMALGUY: közben arra is gondoltam, hogy a kormány mintha úgy taktikázna, hogy mindig túlmegy egy képzelt határvonalon (mivel ez a határvonal uniós szinten is csak most kerül meghúzásra), aztán amikor ellenállásba ütközik, csak a vonalig hátrál. Teszi ezt ahelyett, hogy szervilizmusból eleve még a lehetőségeit sem használja ki, mivel mindig megelégszik sokkal kevesebbel, nehogy 'baj' legyen belőle. Eddig ez utóbbi volt a gyakorlat.

    IMIBLUES: feltételezem, hogy ezzel azt akarod sugallni, hogy nem az Orbán-kormány vezette be a bankadót, hanem már a Gyurcsányék. Ebben két hibát látok:
    1. az az összeg pitiáner volt, rövid távra szólt, és hamarosan a kormány fel is ajánlott egy pár száz milliárdot a felvett hitelből, a válság miatt sújtott (na hiszen...) bankoknak, szóval sokszorosan igyekezet kezelni a szúnyogcsípést.
    2. az 7 évvel ezelőtt volt, amikor még a válság sem volt a kanyarban sem. Azt összemérni a mostani helyzettel balgaság.

    Mivel a kommented a jelenlegi kimerült és ingerült pillanatomban talált, hozzátenném még, hogy amennyiben a továbbiakban is a legutóbbi hozzáböfögésed stílusában vitatkozol, 4,5 évnyi blogolás után te leszel az első, akinek törölni fogom a hozzászólásait. Általában türelmes vagyok, és szeretek is vitatkozni, de azért üssünk már meg egy stílusbeli szintet, jó? Attól még nem kell egyetértenünk.



  • 28.  chris 2012. 01. 19. 20:13

    Hidd el, én csöppet sem érzem, hogy Orbán alázásával engem aláznának, sőt:P... tudod, akinek nem inge... Abban igazad van, hogy a tegnapi EU Parlamenti megnyilvánulások tárgyi tévedéseket tartalmaztak többnyire, mindkét oldal részéről. Ideértve a kedves csúsztató miniszterelnököd megnyilvánulásait is. Izé, javítok: viktorkirály tudatosan hazudozott, nem tárgyi tévedéseket ejtett...

    Ja, végülis minden adó célja, hogy az adóztatottak nyerészkedéséből szedjen vissza...
    Az eredmények témában nem bontakozok ki: hely, kedv és idő hiányában.

    És azért a kormányt inkább meghagyom neked, meg a többségednek, nem érzem a magaménak:-) Szívjatok velük ti...



  • 29.  everyday_normalguy 2012. 01. 19. 23:22

    979:

    Most töröltem ki egy nagyon hosszú fejtegetést arról, hogy milyen megbocsáthatatlan dolgokat követett el ez a kormány (tudom, ez a miniszterelnök még nem mondta nyilvánosan, hogy hazudott, illetve nem vertek meg a rendőrök, és nem lőttek békés tüntetőkre - hát, gratulálok, hogy ez a benchmark).

    Aztán úgy gondoltam, hogy azért kicsit elragadtattam magam, mert végül is itt csak a leminősítésekről, meg az európai kapcsolatokról van szó. Hát igen, a híres-nevezetes baloldali külpolitikai szervilizmus. Itt akkor megint az van, hogy a nemzetvesztő maszop a benchmark, amelyhez a nemzetiügyekkormányát kéne hasonlítani? Tényleg ezért szerveztetek fülkeforradalmat, hogy ezekhez kelljen méregetni a teljesítményt? Hát ezért nem érte meg.

    Nos, ezzel kapcsolatban meg azt gondolom, hogy nem igaz, hogy csak a szervilizmus és a felesleges konfrontáció végletei léteznek, és hogy hosszú távon mindkettőnél sokkal több hasznot hoz a barátságos, türelmes, tudatos, érdekvezérelt diplomácia (mintha Pröhle, Matolcsy, de még Járai is így gondolnák, nem?). Az, hogy a kormány hű de fasza gyerek, és elmegy a falig, szerintem belső fogyasztásra szánt spin: valójában Orbán a tegnapi nap ígéretet tett az EB kéréseinek a teljesítésére, és a sajttájon azzal hozakodott elő, hogy de a monetáris tanács és a jegybankelnök esküszövegével kapcsolatban nem fog engedni a 48-ból. Hát nem úgy tűnik, hogy egy jottányival is sikerült átlépnie azt a képzeletbeli határt, de a személyének a megítélése a legfontosabb nemzetközi tárgyalópartnerei körében még mindig egy eocén kori békakőzet segge alatt van. Lehet, hogy az volt a terv, amit mondtál, de úgy tűnik, nagyon nem sikerült.

    Ám számomra mindez erősen másodlagos azokhoz a károkhoz képest, amelyeket a kormány itthon okozott, és amelyeknek a rövidített, de nagyon mérges listáját a fair play jegyében töröltem végül ki. (Egyébként Konrád Györgyre is mérges vagyok, amiért hazug dolgokat írt az FAZ-be meg a NYT-ba, meg persze, hogy dezinformációk voltak az EP képviselők hozzászólásaiban is; de egyrészt mindennek csak belpolitikai jelentősége van, másrészt meg azért az ilyen helyzetek kialakulásának a megelőzése mégiscsak kormányzati feladat lenne...)



  • 30.  everyday_normalguy 2012. 01. 20. 10:18

    AJJAJ, bocs, mindenki. Természetesen a 29-es számú hozzászólásban a zárójeles felsorolásban szereplő első személy nem Matolcsy, hanem Martonyi kellett volna, hogy legyen. Ezer bocs. Matolcsy (Erhard) a végül kitörölt fejtegetéseimben jutott volna előkelő, bár nem túl pozitív szerephez. A h. államtitkár neve pedig helyesen: Prőhle. Na, ilyen hibák vannak, ha kapkod az ember, ezért kellett volna a törvénygyárat is leállítani.



  • 31.  979 2012. 01. 20. 18:38

    EVERYDAY_NORMALGUY: ugyan, semmiség az egész, emiatt ne zavartasd magad.



  • 32.  imiblues@citromail.hu 2012. 01. 25. 1:12

    "Ebben két hibát látok:
    1. az az összeg pitiáner volt, rövid távra szólt, és hamarosan a kormány fel is ajánlott egy pár száz milliárdot a felvett hitelből, a válság miatt sújtott (na hiszen...) bankoknak, szóval sokszorosan igyekezet kezelni a szúnyogcsípést."
    A sérlemezett, áthallásos kifejezés kapcsán azt gondoltam, bőven belefér a blog stílusába és viccesen kétértelmű. Egyébként jól dekódoltad.Most ezért nem olvaslak vissza, de annó végigolvastalak; mintha ennél vulgárisabb fordulatok is előfordulnának egyenesen a te klavidból - ha rosszul emlékezném, cáfolj.
    Úgyhogy részemről lightos "fenyegetésedet" betudom a fáradtságodnak.

    A tartalmi részről:

    Ha a bankadónál "a méret a lényeg", akkor amikor azt írod, először vitya vezette be, majd miljen sokan követték - akkor a követők esetében sem szabadna elvonatkoztatnod a mérettől.
    Eddig úgy tudom csak a horvátoknál szerettek volna brutál (magyart is meghaladó) bankadót, de nem hallottam, hogy ténylegesen bevezették vóna.
    Szlovákoknál Fico ijeszteget vele egyelőre.

    Ha nem is volt világválság - akkoriban ugyanúgy kellett a pénz, és az akkori miniszterelnök úr sem mindent az istenadta néptől akart beszedni.



  • 33.  imiblues@citromail.hu 2012. 01. 25. 1:14

    Az "ebben két hibát látok" idézet tőled a "tartalmi rész" alá akarna kerülni.



  • 34.  979 2012. 01. 25. 19:07

    IMIBLUES: jól érzed, hogy főleg a kimerültség volt annak a 'fenyegetésnek' az oka, ettől függetlenül sem szeretem azonban, amikor engem fikáz valaki. Ki szereti? :) A 'beszopsz' volt egyébként a kifogásolt kifejezés, ami esetemben valóban nem ördögtől való dolog (áthallás esetén), de a 'te olyan hülye vagy, hogy mindent elhiszel?' értelmezés elnyomta bennem az előbbit. Ha visszaolvastad a blogom, én csak akkor szoktam az olvasóimnak övön alul beszólni, amikor kénytelen vagyok felvenni a kesztyűt, és a kapott kommentek stílusában reagálni.

    De a lényeg, hogy a bankadó kérdésében abban a tekintetben neked van igazad, hogy volt már rá precedens korábban, azonban én úgy érzem, 7 év alatt nagyon sokat fordult a világ, így a jelenkori intézkedések a jelentősen megváltozott közegben más értelmezést kap(hat)nak, mint a korábbi, hasonló dolgok. Lehet, hogy ez téves gondolat, és nem is kell vele egyetérteni, de az én szemszögemből megvilágítja a nézeteim hátterét.



  • 35.  imiblues@citromail.hu 2012. 01. 26. 0:12

    "Lehet, hogy ez téves gondolat, és nem is kell vele egyetérteni, de az én szemszögemből megvilágítja a nézeteim hátterét."

    Azzal kezdtem a blogodra kommentelni, hogy nem értelek. Ez továbbra is áll.

    Bankadó ügyben konkrétan arra gondolok, hogy - és abszolút minősítés nélkül, hiszen bőven lehet ezt pozitivumként értékelni - "nemzeti oldali" érzelmi elkötelezettséged értelmezi át a dolgot, és teszi pozitívvá; pedig az első évben a tárgyévre való kivetése még szakmai kritikádat is igencsak feltüzelhette volna.



  • 36.  robbiedani 2012. 01. 26. 19:29

    jakabandor.blog.hu/2012/01/24/fidesz_bunlajstrom
    Tudom, hogy nem az én szórakoztatásom a cél, de szívesen olvasnék tőled egy hasonló listát.



  • 37.  979 2012. 01. 26. 19:54

    IMIBLUES: nehéz írásban megismerni egy ember véleményét mindenről (vagy akár egy témáról kellő alapossággal), ez esetemben sem fog sikerülni. Az év közbeni adóváltoztatás sajnos jó pár éve bevett szokás, egyes esetekben indokolt is, a hirtelen felmerült problémára való gyors reakció igénye miatt. Gondolom, ha az IMF diktátuma tartalmazni fogja az SZJA év közbeni változtatásának kötelezettségét, azzal semmi probléma nem lesz.

    GUS: nem fogsz. Már csak azért sem, mert én nem vagyok olyan mesteri manipulátor, mint Jakab Andor, és nálam kommentelni is lehet. Ez a lista is olyan, mint JA többi (érdemtelenül sokat idézett) írásai: csúsztatásokkal, időbeli összemosásokkal és nettó hazugságokkal teli.



  • 38.  robbiedani 2012. 01. 27. 7:24

    fontos a komment? másrészről meg szerintem csak nem tudsz írni ilyen listát. :-) véleményem szerint minden fideszes azzal hitegeti magát, hogy hazudozik mindenki, összemos, csúsztat, .......................... semmi mást nem hallani, csak védekezést, megkerülést, meghátrálást, .....................



  • 39.  979 2012. 01. 27. 10:36

    GUS: fontos, mivel ha lehetne kommentelni, 5 perc alatt szétcincálnák azt a bejegyzést (is). Angliában ott van 'minden' Fidesz-es? Egyáltalán mennyi fogalmad lehet onnan az itteni állapotokkal kapcsolatban? Mert Jakab Andor és az Index olvasása nem ugyanaz, mint itt ébredni és feküdni. Nem bántásból, de felmerült bennem a gondolat, hogy vajon mi lehet az általánosítás alapja.
    Meg aztán miért kellene nekem olyan listát írni, amiben felsorolom a saját magam által is megválasztott és támogatott kormány hibáit? Az ellenzékiek lelki igényeinek kiszolgálása céljából? Na persze...
    Az utolsó mondatot meg fordítsuk meg: "semmi mást nem hallani, csak támadást, pocskondiázást, gúnyolást és hazudozást". Nyilván ez lehet a jelenség oka.



  • 40.  Captain 2012. 01. 27. 14:29

    Írtam már erről, mert nekem is érkezett ilyen kritika - ha jól emlékszem, pont tőled -, és tudom, nem dolgom egy másik kommentelővel folytatott beszélgetésbe beleszólni, de (és ez a kis 'de' szócska igazából feleslegessé teszi az elé kerített maszlagot)
    az, hogy valaki nem él otthon, nem jelenti azt, hogy rá nem vonatkoznának bizonyos döntések. Hogy nem érez felelősséget. Hogy nem érdekli. Hogy nincsenek ismerősei, családja, akiken keresztül, még ha közvetve is, de érzékelheti a döntések súlyát és milyenségét. Hogy ne lenne ott benne ez a valami vágy féle dolog, hogy lehet, hogy haza kéne menni, és ne számolna a változásokkal.
    Csak azért, mert valaki külföldön él, nem kevésbé tájékozott, nem érti kevésbé a dolgokat (nem feltétlenül). Sőt, a külföldi élet egy plusz perspektíva, ami talán valahol egy plusz faktor a dolgok megértésében.

    Lehet, hogy vannak, akik nem otthon ébrednek és fekszenek, de ettől még nem lesznek idegenek, mások, kilúgozottak.

    És tényleg tudom, hogy nem tisztem belepofázni egy másik kommentelővel folytatott beszélgetésedbe, de mivel ez engem is érint, ezért nem tudtam szó nélkül elmenni mellette. Sorry.



  • 41.  robbiedani 2012. 01. 27. 17:22

    Captain: "...a külföldi élet egy plusz perspektíva, ami talán valahol egy plusz faktor a dolgok megértésében." Ezt különösen tetszik, köszi.

    979: én nem mondtam, hogy milyen lista legyen. :-) szólhatna mondjuk arról mit szeretsz az általad választott kormány intézkedései közül, és miért. vagy arról, mit követett el az előző kormány(ok) amiért ennyire nem bízol bennük.
    egyébként úgy érzem egy kérdésre máris válaszoltál, méghozzá arra, hogy nem támogatod a határontúli magyarok szavazati jogát. :-)



  • 42.  robbiedani 2012. 01. 27. 17:23

    979: ja, tudod mi tűnt fel? valamiért ha beszélgetünk itt egymással, mindig előjön a Gus, meg a külföld. :-) vicces.



  • 43.  979 2012. 01. 28. 10:06

    CAPTAIN: csak nyugodtan, semmi probléma vele. Teljesen igazad is van, de a hangsúlyt kicsit áttetted. Nem fogom megismételni, amit írtál, hiszen egyetértek vele, én pusztán azt hangsúlyozom, hogy más a sajtóban felkapott hírekről a netről vagy az ismerősöktől értesülni (a cikkíró politikai elfogultságának szűrőjén keresztül), és egészen más itt menni vásárolni, itt kapni a fizetést, itt felszállni a metróra, a mindennapi nyűgöket, örömöket itt megélni.

    GUS: listát nem írok, pozitívat sem, mert két főfoglalkozásom van (munkahely és magánélet), abba meg nem fér bele az utóbbi 1,5 év intézkedéseinek, folyamatainak részletes összefoglalása és minősítése. Sajnálom. Meg aztán nálam lehet kommentelni, így 500 troll özönlene ide, azt' nem győzném a reakciókat meg a kitiltásokat :) Egyébként ha olvasol (márpedig igen), azért össze tudsz nálam válogatni pár pozitívnak minősítést, és valamivel kevesebb kritikát is.

    A külföldi léttel kapcsolatban Captainnek válaszoltam, de ha ennek ellenére kétségeid lennének, támogatom a külföldiek szavazati jogát, csak az bosszant kissé, hogy egy könnyed mozdulattal egy kalap alá veszed az eleve magyar állampolgárnak született, de ideiglenesen vagy véglegesen külföldön tartózkodó állampolgárokat, a nemzetiségi alapon (majd kérvényre jogilag is) magyar, de mindig is külföldön élő polgárok szavazatának kérdését. Szerintem ez inkább csak bosszantás akar lenni.

    Ja, és ha zavar a Gus-ozás, szólj, mert nekem semmibe nem telik a Robbiedanit írni, csak nekem mindig Gus voltál.


A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelező, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van freeblogos felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.